turbomart skrev:Hittade mycket intessant faktiskt. Det viktigaste: tydlig varmgång i mellan kabelsko och stift C2 (se ritning. sladd till värmeslingan i dynan). Smält plast. Stiftet är en smula vridet.
Rejält trådlyft, men jag ville tacka turbosmart för detta.
Min stolsvärme slutade fungera för några veckor sedan och efter att jag läst på om detta befarade jag det värsta. Såg framför mig att behöva ta bort klädseln, värma bort värmeelementet och en massa jobb. Jag började dock med att mäta upp resistansen i både elementkretsarna och fick godkända värden. Jag kikade då lite närmare på kontaktstyckena, och tyckte mig se att en av hylsorna i den till ryggstödet (gråa 2-poliga) såg lite mörk och deformerad ut. Efter lite pillande fick jag ut hylsorna och då var det tydligt att en av dem hade gått varm, den var också mycket svårare att få ur kontaktstycket eftersom plasten smält lite. Jag skrapade ordentligt inne i hylsan och klämde försiktigt ihop den lite, satte ihop allting igen och monterade stolen. Nu funkar värmen igen! :D Detta känns dock som en temporär fix så jag ska skaffa nya hylsor och kontaktstycke (art. nr. 30656654 resp. 30765284) och byta ut allt.
Ett tips är att lossa stolen när denna felsökning görs. Det är fyra skruvar ned i golvet och sedan viker man stolen så underredet vetter mot passagerarstolen, ha vänster bakdörr öppen så ryggstödet kan sticka ut där. Man kan då sitta i passagerarstolen och göra mätningarna/arbetet utan att behöva ligga på golvet och sträcka muskler man aldrig använder. Se upp för kabelstammen som kommer upp ur golvet bara, den fastnar lätt i vänstra skenan till stolens underrede.
Mvh
Fred