Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tribaliztic
Xenonkungen eller bildelar24 hade inget hemma när jag frågade nyss, bildelsbasen hade ett par stycken varav den bil som hade gått minst hade gått över 30k mil (behöver ju inte betyda att ballasten är så gammal dock) så det känns lite lurigt. Har hittat några på Ebay, tex direkt från kina för typ 600:- inkl frakt men då tar det ju två månader att få hem den och så vet man inte riktigt vad man får.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
tribaliztic skrev:Xenonkungen eller bildelar24 hade inget hemma när jag frågade nyss, bildelsbasen hade ett par stycken varav den bil som hade gått minst hade gått över 30k mil (behöver ju inte betyda att ballasten är så gammal dock) så det känns lite lurigt. Har hittat några på Ebay, tex direkt från kina för typ 600:- inkl frakt men då tar det ju två månader att få hem den och så vet man inte riktigt vad man får.
Ja att köpa dessa delar begagnat kan ju vara lite vanskligt, funkar en vecka eller 4-år vem vet :???:
av Jonas_latt
Nästan alltid så är det fukt som har förstört dessa styrenheten. De sitter på ett dumt ställe (troligen därför de byte plats på de nyare modellerna) Så köper man en som är i bra skick och inte fylld med vatten så borde den hålla precislika länge som en ny. Kommer det ner fukt i en ny så går den sönder. Kommer det ner fukt till en beg så går den också sönder
Elpriset

Den där jobbiga "kan" :oops: Men […]

Stefans 968

Håller på och rotar i radion, blir nog[…]

Nu har jag tagit loss och rengjort valven där[…]

Motorn slut / dålig oljepump / tät olje[…]