Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hondini
Hej och tack för en superidé. Snyggaste montaget och hoppas att du inte får besök av någon backande med dragkrok. Undrar om du har automatisk kontroll av halv och helljus och det fungerar tillsammans med rampen?
Användarvisningsbild
av frefre
NattochDag skrev:Hej och tack för alla tips! Det blev en reachline 22" cree xm-l ledramp monterat under regskylten. Blev mycket bra.

Här blev jag också nyfiken. Monterade och installerade du själv? Kan du tänka dig att dela med dig av hur man kopplar?

//F
av NattochDag
Hej alla!
Rampen är kopplad till Volvos mjukvara så man styr den med "extraljusvalet" under inställningar i connect.
Jag har ej monterat den själv då jag inte har några som helst kunskaper om det hela tyvärr.
Min personliga servicetekniker på volvoverkstaden har fixat den och som han sa efter montering:
- Jag kommer aldrig någonsin göra om detta. Har aldrig tidigare sett något så snyggt men jävlar vilket jobb. :)

Det visade sig att de fått lämna bort bilen till ett lokalt bolag som tillverkat särskilda fästen i rostfritt för att få det hela att funka. De fixade inte det själva haha.

Men som sagt. Det blev riktigt jäkla bra. Men jag kan tyvärr inte hjälpa er med hur det är gjort...
av NattochDag
Hondini skrev:Hej och tack för en superidé. Snyggaste montaget och hoppas att du inte får besök av någon backande med dragkrok. Undrar om du har automatisk kontroll av halv och helljus och det fungerar tillsammans med rampen?

Ahh, nu förstod jag fel. Automatiskt kontroll av hel / halvljus fungerar även det tillsammans med rampen. Det tar jag för givet, annars hade nog mötande blinkat ner mig ordentligt :)
Användarvisningsbild
av Bilnörden
NattochDag skrev:Hej alla!
Rampen är kopplad till Volvos mjukvara så man styr den med "extraljusvalet" under inställningar i connect.
Jag har ej monterat den själv då jag inte har några som helst kunskaper om det hela tyvärr.
Min personliga servicetekniker på volvoverkstaden har fixat den och som han sa efter montering:
- Jag kommer aldrig någonsin göra om detta. Har aldrig tidigare sett något så snyggt men jävlar vilket jobb. :)

Det visade sig att de fått lämna bort bilen till ett lokalt bolag som tillverkat särskilda fästen i rostfritt för att få det hela att funka. De fixade inte det själva haha.

Men som sagt. Det blev riktigt jäkla bra. Men jag kan tyvärr inte hjälpa er med hur det är gjort...
Min "Bil doktor" uppskattade detta till 2,5h jobb. Hur upplever du ljus skillnaden?
av NattochDag
Hehe. Min "doktor" höll på över en dag ;)
Ljusskillnaden är är stor men skulle säkerligen gått att få "enorm" om man satte lite längre ramp, dock går det inte då sensorer och annat sitter i vägen.
Framförallt det kritvita härliga ljuset som kompenserar Volvos gulbleka ljus. Lyser upp ordentligt mot vägkanten och skogen. Däremot inte alltför långt framåt. Vilket var vad jag ville ha.
av thewhitecar
Snyggt !!
Har också beställt -men jag tror jag överlåter åt sakkunniga att gå in i "mjukvaran"
-volvo borde ha fasta priser på detta
Jag lät lokala volvo handlaren(Luleå) montera xeon i helljusen på förra v70n-blev inte så dyrt,
och ingenting blev "tokigt"
Jag tog rampen med flood och helljus
av thewhitecar
Fick min ramp i går ,var in till den lokala Volvo åf.

Kabelstam-1600 kr
Programering samt kabeldragning ca 1500 kr

Tänkte försöka montera rampen själv-dom har en speciell kille som utför dessa jobb,ngn xc 70 plockade dom bort stötfångaren,för att komma åt !!

Påtalade att dom monerat xenon på min gammla v70-09,nu har dom fast pris 2990 kr
-detta var lokala åf i Luleå
Nu saknas bara Bilen !!

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]