Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoiscania
Mikko80mikko80 skrev:Jag tog ström från TRM i under golvet i kofferten. Var konstigt att få strömmen rätt i bagageluckan , tyckte jag.
Oi. Kan du utveckla. Jag planerar som sagt att skarva in dioden till skyltnelysningen på de färgglada kablarna i första bilden, samt mata själva kameran från backljuset.backljuset vet jag inte hur serber ännu, men jag tänker mig att det finns tvåmkablar jag kan löda in på.
Jag var nog jord som jag hade problem med. Jag kommer inte ihåg riktigt vad som felade. Men jag tror att det var jorden, så jag drog matningen från TRM istället. Du kommer att förstå när du börjar pilla. Kolla hemsidan för Volvo monteringsanvisningar den är bra att ha till hands. Det var så mycket som krånglade när jag monterade kameran. Men jag lyckades inte att få ström från backljuset.
Användarvisningsbild
av apersson850
Bra jordning finns i elbakluckans anslutningar, till höger i min bil, i alla fall. Där sitter 1/4" flatstift, så det är lätt att skarva på. Nu vet jag inte exakt vad det är för modell experimentet i den här tråden ska utföras på, men på min XC70 är det alltså så.
apersson850 skrev:Bra jordning finns i elbakluckans anslutningar, till höger i min bil, i alla fall. Där sitter 1/4" flatstift, så det är lätt att skarva på. Nu vet jag inte exakt vad det är för modell experimentet i den här tråden ska utföras på, men på min XC70 är det alltså så.
Tack för tipsen. Jag väcker tråden igen när det blir lite varmare. Inte så sugen på att skruva nu då både plasten och mina fingrar spricker :D
[quote="Mikko80mikko80"]Själv har jag tänkt testa en eftermarknads kamera och få den att funka i bilen original skärm. Jag har 7" skärmen med ingång för kamera. Kan vara så att man bara behöver styrenheten och mjukvara för att den ska skifta till kamera läge. Sen hoppas jag på att det funkar. Kamera anslutningen verkar vara fakra bak på skärmen. Vi får se längre fram hur detta går.[/

Uppdatering

Har installerat styrenhet och mjukvara nu. Det verkar funka, inte helt övertygad än. Kameran försvann en stund förut. Tror det var problem med strömmen till den. En billig tredje parts kamera, s-video kabel med fakra anslutning som passar i 7" skärmen.

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]