Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Du får nog fråga bilägaren vad denne vill att du skall göra.
Användarvisningsbild
av xerent
Har du tur hittar du någon som fixar det för 3-4 tusen. Det där måste skrapas rent, spacklas med glasfiberväv, filas, putsas, målas, lackas och poleras.

Informativt om vad spot repair är:
[youtube]HFILeSXkTWQ[/youtube]
Användarvisningsbild
av börne
SvenB skrev:Du får nog fråga bilägaren vad denne vill att du skall göra.
Precis... vad du (TS) vill är en sak, det är ju bilägaren som bestämmer detta. Om en polare till mig skulle skadat min bil & börjat leta efter billigast möjliga alternativ hade jag sagt stopp direkt & låtit den seriösa skadeverkstaden fixat det & tagit det på försäkringen & debiterat polaren.
Användarvisningsbild
av SvenB
Håller med. Skadan är så stor att den ändå, hur du än bär dig åt, kommer upp i närheten av normal självrisk. Varför hålla på och leta "ekonomifix"? Jag vet inte vad normal självrisk på en S80 är, men på min V50 är den 3.000:- + moms
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Sånt där är alltid så j''vla jobbigt, efter ha varit med om incidenter är jag alltid tydlig med att "if u break it you pay it" när jag lånar ut bil o dylikt, efter ha varit med om det motsatta. Som sagt, kolla självrisken, borde ligga runt 3-6k, finns vissa bolag som har 9k också, för att få ner försäkringskpremien...

Räkna med 4 dagar på verkstaden minst för det där...

Hoppas vänskapen består och att det löser sig på ett bra sätt :D
Användarvisningsbild
av SvenB
StefanN skrev:Självrisken har ju inget modell att göra, det är ju bolagens egna vilkor man får kolla på.
Visst kan självrisken ha med modell att göra. Volvia har olika självrisker beroende på modell, 3.000 eller 5.000. Var S80 hamnar vet jag inte. Jag tog Volvia som exempel eftersom det är de uppgifterna jag har. Men självklart får man titta på det försäkringsbolag som denna S80 är försäkrad i.
Användarvisningsbild
av börne
SvenB skrev:Visst kan självrisken ha med modell att göra. Volvia har olika självrisker beroende på modell, 3.000 eller 5.000. Var S80 hamnar vet jag inte.
Har inget med modell att göra, jag valde 5000kr i självrisk för att få ner premien, kunde även valt 3000kr i självrisk men om jag minns rätt blev premien 100 - 150kr dyrare var månad.

Min S80 är försäkrad hos Volvia.
Användarvisningsbild
av SvenB
StefanN skrev:Precis. Jag kunde välja mellan 3 och 6000:- på bägge mina bilar. Premien sänks om man tar den högre. Det är samma självrisk men olika premier.
Det där fick jag inte ihop? "Samma självrisk men olika premier". Skulle det inte bli lägre premie med högre självrisk.
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]