Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kloo
P210 skrev:Hade samma problem med min V50, haft 10 minus ett par dagar nu, antar att konstruktionen på V70 är snarlik.
Såg att "haken" som låser runt metalbygeln i karossen sitter rätt ytligt i låskistan och fettet på sidan såg riktigt torrt ut, torkade av det värsta efter att ha petat upp den i låst läge och fettade sedan in den på nytt, sedan gick det i lås direkt - och idag funkade det fortfarande efter en kall natt..
Snabbfix!
Bild
Vad använde du för fett?
Har detta problem på min också, Volvo sa att det finns någonform av skydd att sätta runt låset. Ser tydligen riktigt B ut men det ska funka. Sen sa dom att de brukar pilla bort plastpluppen på kistan och fyller den med låg temp fett, sen är problemet borta.

Någon som prövat? Volvo har haft kampanj på detta.
Användarvisningsbild
av P210
Vad använde du för fett?
Först pumade jag i lite WD40 för att blöta upp det gamla fettet, sedan torkade jag bort så mycket som möjligt och tryckte i vanligt smörfett jag har i handsprutan för att "rundsmörja" min gamla duettrams alla smörjpunkter.
Har detta problem på min också, Volvo sa att det finns någonform av skydd att sätta runt låset.
Vadå för skydd, en plastbit, eller något som "trycker" tillbaka kläppen?, skulle det hindra att fettet tar åt sig fukt/fruser - det är ju det som är huvudproblemet!
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]