Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JLGA
Taxen47 skrev:Jag satte min så här.

Bild
Så här är bästa sättet att montera värmaren för att få maximal effekt.
Jag satte min värmare på samma ställe, men plasten är så mjuk så borra behövs inte. Bara att trycka lite extra hårt med mejseln när man drar i skruvarna så greppar dom i plasten efter några varv. Funkar fint med bara tre skruvar, så slipper man onödiga hål i panelen.
För att undvika problem med larmet så kan man ändra larminställningarna till nedsatt skydd. Då får man en fråga i displayen varje gång man stänger av bilen. Svara med att trycka ENTER på knappsatsen så stängs rörelsedetektorn tillfälligt av.
av CMD
JLGA skrev:
Taxen47 skrev:Jag satte min så här.

Bild
Så här är bästa sättet att montera värmaren för att få maximal effekt.
Jag satte min värmare på samma ställe, men plasten är så mjuk så borra behövs inte. Bara att trycka lite extra hårt med mejseln när man drar i skruvarna så greppar dom i plasten efter några varv. Funkar fint med bara tre skruvar, så slipper man onödiga hål i panelen.
För att undvika problem med larmet så kan man ändra larminställningarna till nedsatt skydd. Då får man en fråga i displayen varje gång man stänger av bilen. Svara med att trycka ENTER på knappsatsen så stängs rörelsedetektorn tillfälligt av.
Den frågan har jag redan inställd, hundägare som jag är. Sensorn går ju att ha helt avstängd också men det känns ju sådär tycker jag. Måste ju gå att lösa på annat sätt de här.
av JLGA
Fast då förstår jag inte riktigt vilket problem det är du vill lösa? För om du sätter värmaren som på bilden så får du bästa cirkulationen...och sen tillfälligt slår av larmsensorn i taket så att du slipper falsklarm, då är väl allt frid och fröjd ;-//
av CMD
JLGA skrev:Fast då förstår jag inte riktigt vilket problem det är du vill lösa? För om du sätter värmaren som på bilden så får du bästa cirkulationen...och sen tillfälligt slår av larmsensorn i taket så att du slipper falsklarm, då är väl allt frid och fröjd ;-//
Problemet jag vill lösa är att jag vill ha larmet på "full effekt" samtidigt som kupén blir varm.
av CMD
StefanN skrev:När jag hade samma problem så sa mecken att det finns en annan inte lika känslig sensor att köpa och sätta i, men dom kunde inte garantera att det skulle lösa mina problem så istället la jag värmaren ner på golvet.
Hmm, ja de kändes ju som en lite halvsämst lösning av han. Sämre larm-funktion och dessutom ingen garanti för att den löste själva problemet. =(

Man får väl försöka fästa upp värmaren på nå vis tillfälligt och testa lite vinklar på varmluften. Innan man gör hål i panelen dvs. Det funkar ju för vissa, och det borde ju funka att rikta värmaren lägre tycker jag de ser ut som.
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]