Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mattish skrev:
S6024t skrev:var ett passande reg n:r på bilen,PRO
Pensionerad bondbil är den.
En av de mer problemfria bilar vi haft och den har inte haft ett enkelt liv under de 13 åren vi haft den ;)
Bild

Respekt!
Jag har råkat ut för exakt samma som TS. Ännu värre faktiskt, för ena reflektorn var ny men inte glaset, det var slitet. Jag hade en Volvo 240 (detta är 100 år sedan) och bytte båda reflektorerna (matta). Blir påkörd och får en nya strålkastare. Nu har jag alltså två nya reflektorer och ett nytt glas, och ett slitet (20 000 mil, 8 år). SBP slår ner men efter att jag förklarat läget ger de sig.

Det såg dock inte alls snyggt ut!
PH
perhall skrev:Jag har råkat ut för exakt samma som TS. Ännu värre faktiskt, för ena reflektorn var ny men inte glaset, det var slitet. Jag hade en Volvo 240 (detta är 100 år sedan) och bytte båda reflektorerna (matta). Blir påkörd och får en nya strålkastare. Nu har jag alltså två nya reflektorer och ett nytt glas, och ett slitet (20 000 mil, 8 år). SBP slår ner men efter att jag förklarat läget ger de sig.

Det såg dock inte alls snyggt ut!
PH
Dock ett lite mindre problem då det gick/går att byta dessa glasen & kostade inte en förmögenhet som en lampa till en modern Volvo.
Problemet är hanterbart bara att våtslipa och sedan polera som det står tidigare i tråden.
Resultatet blir "som nytt" och kostar småslantar.

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]