Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

DickGustavsberg skrev:Tack!
Det var en EVAP ventil.
Köper en ny imorgon.

Är det samma sak som Kolkanister?
Kolkanistern är en annan sak. Det är en behållare med kol som filtrerar bränsleångorna.

EVAP ventilen styr luften/ångorna till kolkanistern. Förr var det enbart en backventil på vägen ned till kolkanistern (740/940).
Hej,
Super gammal tråd detta men undrar hur det gick? Jag har nämligen samma problem med min bil. Min Volvo V70 FT 2009 vill inte heller starta. Startmotorn går runt men det är som att den inte vill tända. Någon som ev kan gissa på vad det kan vara? Hur fick du TS igång din bil igen? Vad var fel?
JJ84 skrev: ons 17 mar 2021, 07:36 Hej,
Super gammal tråd detta men undrar hur det gick? Jag har nämligen samma problem med min bil. Min Volvo V70 FT 2009 vill inte heller starta. Startmotorn går runt men det är som att den inte vill tända. Någon som ev kan gissa på vad det kan vara? Hur fick du TS igång din bil igen? Vad var fel?
Har samma problem och verkstaden konstaterade att det är bränslepumpen som gått sönder.
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]