- fre 05 dec 2014, 10:12
crumpets skrev:...att jag skulle kunna tänka mej en peugeot med garanti och en fungerande verkstad. Visst är det samma bil, men bara rent tekniskt, sen skiljer verkstäder, andrahands (tredjehands :) )värde, eventuella garantiskillnader och det faktum att man slipper stå registrerad på en fiat. Men som sagt, det var min personliga åsikt. Garanterat finns det pengar att tjäna sett över ett helt ägande att välja en fiat eller opel framför peggan, och även före caddyn, men _jag_ tycker inte det är värt det.TommyP86 skrev:Bara för att ha sagt det, skillnaden mellan en nyare caddy och en nyare opel/fiat är så långt utanför mätskalan att det knappt går att förklara. Personligen skulle jag kunna tänka mej en peugeot under förutsättning att jag hade garanti på bilen, och en fungerande verkstad. Men caddyn är tyvärr värd pengarna.Vilken mätskala då? :o Peugeoten är samma bil som fiaten så jag förstår inte resonemanget där.
Men har man krav på ett visst antal kubikmeter blir såklart utbudet klart mer begränsat. Då hade jag kört på en caddy hellre än en Combo. Combon är verkligen eländig...