Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Jo, men vid 12k mil byts ingen kamrem. Då ska den ju inte kosta som ett kamremsbyte heller ;-)
Användarvisningsbild
av RWD
Gjorde precis en 12000 milaservice på min 2,4d luftfilter motor och bränslefilter var extra som sagt c:a 4500kr för den servicen.
Sen tillkom byte bussningar främre bärarm/längsstag bak som verkar vara vanligt vid de milen. Tror det kostade runt 4000kr. Så det är ju ett plus om de är bytta.
av agh39
Det jag fick offert om från Bilia 20130130
Underhållsservicepaket 1 års/30.000 km interv.2Q
Volvo Originalservice Underhåll 1 år/30'km
Mjukvara styrenheter nedladdning
Spolarvätska konc 1.5 L
Service uppdatering
Filterinsats
Multifilter
Alu.bricka 18x24x1
Kundfolder volvo s
Motor olja Edge ProA5 0W/30 Bulk
Miljöavgift olja
Tilläggspaket bromsvätska innehåller:
Byte bromsvätska
!64 Bromsvätska
Bromsvätska
Bränslefilterpaket, innehåller:
Byte bränslefilter
Filterinsats
Luftfilterpaket innahåller:
Byte luftfilter motor
Filterinsats
Paket remspännare hjälprem: innehåller:
Remspännare och brytrulle byte för hjälprem
!51 Sextandhålskruv
Remspännare
Hjälpaggregatremspaket, innehåller:
Hjälpaggregatrem byte
Rem
Detta kostade 9.5k
-----------------------------------------------------------------
Detta var kanske lite mer än olja o filter som en del verkar få bytt vid 12k mil och är nöjda med det.
Frågan som uppkommer då är om ni bytt aggregatrem o spännare, varför, varför inte?

Jag servade hos Upplands motor för 8.5 k istället, då ingick det mesta av ovan, (ingen folder etc) men de kollade endast om bromsvätskan var ok vilket den var.
De hällde i för mycket motorolja så jag fick åka tillbaka och tappa ur, de tog betalt för kontroll av bromsbelägg bak utan att kolla så jag fick byta efter 200 mil då de var helt slut.
Det är inte billigt att serva i Stockholm (:
av mortimer
Finns ju lite sätt man kan hålla nere kostnaderna annars för service och ändå få stämpel och garanti, oavsett vart man bor i landet

Om t.ex 12.00mil service ska göras för 5000kr och de sedan hittar annat som behöver göras som är dyrt så måste man ju inte göra just de tilläggen på Volvo verkstaden. Sålänge de gör 12.000mil servicen som Volvo rekomenderar så är det ju lugnt.
Finns ju andra som säkert gör tilläggsdetaljerna billigare än Volvo.

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]