Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kom precis från Volvo nu och har provkört en V60 T5, en trevlig bekantskap. Kändes lite sladdrigare än vad min nuvarande bil gör, men den gick otroligt bra. Och inte minst växellådan var som en dröm, jämfört med min automat i nuvarande bil...
Ligger nog nära risken att man får beställa en XC60 T5 :).
ansjo skrev:Kom precis från Volvo nu och har provkört en V60 T5, en trevlig bekantskap. Kändes lite sladdrigare än vad min nuvarande bil gör, men den gick otroligt bra. Och inte minst växellådan var som en dröm, jämfört med min automat i nuvarande bil...
Ligger nog nära risken att man får beställa en XC60 T5 :).
Var det karossen som var sladdrig? Köp R-design ;)
Det var R-design ;).
Det kändes mest när man drog på och med lite spårig väg, men absolut inget som ändrar min uppfattning om bil-motor-växellåda:)!
Inte konstigt med lite sladdrighet, du jämför ju med AWD, det lilla den ligger i ingrepp verkar göra mycket vid gaspådrag. Märkte själv det när jag jämförde med D4 FWD. Det är ju det här med starka motorer och framhjulsdrift.
MångaVOLVO skrev::P V60 blev bästa mellanklassbil i TeknikensVärlds test igår. Audi, Mercedes och BMW alla dieslar kom inte ända fram.
Mercedes har stålfjädring som standard. Då är den inte lika skön som om man väljer luftfjädring ställbar. Det kostar extra klart. Volvon var billigast per mil,snabbast och håller värdet bäst. Köp tidningen. :-)-)
Tack! Tyvärr går det inte att få tag på tidningen här i Tyskland. Kan du berätta lite mera om hur Volvon står sig i jämförelse med konkurrenterna? Kupéutrymme? Komfort? Förbrukning? Chassi?

Det vore kul.
Tack och hej,
Oliver
omi skrev:
MångaVOLVO skrev::P V60 blev bästa mellanklassbil i TeknikensVärlds test igår. Audi, Mercedes och BMW alla dieslar kom inte ända fram.
Mercedes har stålfjädring som standard. Då är den inte lika skön som om man väljer luftfjädring ställbar. Det kostar extra klart. Volvon var billigast per mil,snabbast och håller värdet bäst. Köp tidningen. :-)-)
Tack! Tyvärr går det inte att få tag på tidningen här i Tyskland. Kan du berätta lite mera om hur Volvon står sig i jämförelse med konkurrenterna? Kupéutrymme? Komfort? Förbrukning? Chassi?

Det vore kul.
Tack och hej,
Oliver
Sämst betyg av alla deltagande bilar gällande utrymmen. Ett högt snitt i övrigt, testvinnare. Något efter MB och BMW på chassifronten, men fortfarande med beröm godkänt. Hög komfort, men man klagade på att långa förare inte kunde komma tillräckligt långt ner med stolen när bilen är utrustad med el-stolar. Näst snålast i test efter BMW (om jag inte minns fel). Motor och v-låda (automat) fick som vanligt mycket beröm. Man hade även parallelkört en D4 AWD med 5-cyl och konstaterade att nya VEA är bättre på alla sätt.
Jag mailade Polestar igår, och frågade om det kommer optimering även till T5. Fick ett svar som lät:

"Vi undersöker kontinuerligt nya motorer (bl.a. Nämt motoralternativ) men kan dessvärre inte kommunicera några datum för lansering av en optimering."
Låter som det inte är omöjligt att det kommer, kan undra vad det skulle ge isf... 8)
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]