Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Dadid
Tittar efter begagnad "momsbil" och har funnit några intressanta V40:or hos den lokala Volvohandlaren. De ligger spot on enligt bilpriser.se för försäljning hos handlare. Hur ser prutläget generellt ut utifrån detta perspektiv? Får man 5 % alternativt en uppsättning vinterdäck eller är det möjligt att nå längre?

Objekt: Välutrustad V40, Volvo tjänstebil.

Mvh

David
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Bereror också vilken återförsäljare man är hos vissa Volvo är nästintill tråkiga, dom har fel pris från början och kallar det nettopris vi kan inte sänka priset, och andra är mer förhandlingsvänliga och kan gå ner en del. :)
av Dadid
Någon ytterligare som har några kloka reflektioner?
Funderar på att göra affär idag.

/Rådvill
Användarvisningsbild
av joel80
Jag köpte en V60 MY12 T4F förra veckan.. Låg ute för 199k.. Jag lyckades pruta ner den till 193k plus att jag fick med begagnade vinterdäck på 17"-fälgar. Får väl ses som ett prut på 5-6% i allafall om man räknar med vinterdäcken/fälgarna.
av Dadid
Har inte satt hårt mot hårt.
Imorgon skriver jag sannolikt på på utgångspriset, men med nya vintersulor på alufälgar. Har ingen uppfattning om huruvida det finns mkt mer att göra på det priset.

Vågar någon sig på att uppskatta inbytespriset på en V40 D2 Summum från början av 2013 när det är dags för mig att lämna den åter hösten 2016. Då har den rullat 11500 mil.
Användarvisningsbild
av joel80
Om du sköter den riktigt bra kan du få 50% av nyköpspriset skulle jag tro.
av Dadid
Nyköpspriset?
Ny 2013 bör den ha haft ett skyltars på ca 310.
Nu har den gått 3300.
När jag byter hösten 2016 har den rullat ytterligare 8000.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]