Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
grillchips skrev:Finns även de med nyckel-airbag som monterar bort airbagen, en bekant gjorde detta när de fick tillökning. Och enligt vissa så är det så det bör göras, teknik har ju felat förut. Personligen vill jag lita på min nyckelavstängning men helt 100 känns det ju inte.
Då är det bara en redig Amazon med B20 som gäller om man inte litar på elektroniken, den är fri från sådant.

Om man inte litar på airbagen, varför skulle man då tex lita på att antisladden inte plötsligt bromsar vänsterhjulen så bilen girar rakt in i långtradaren man mötet tex.
av Rådlös
Men att stänga av airbagen när man har småbarn i bilen, beror ju på att airbagen inte får lösa ut om det finns en barnstol i vägen vid en krock. Inte för att det skulle uppstå några feluppblåsningar utan anledning.
Användarvisningsbild
av grillchips
VolvoB20: Vem har sagt att jag litar på antisladden? ;)
Nä, det är att hårddra det såklart men jag vill minnas att det finns fall där airbagen ändå blåst upp även om antalet är försvinnande få. Oavsett så är ju funktionen med nyckelairbag väldigt behändig, och värd pengarna.

Rådlös: Det jag menar är att airbagen ändå skulle blåsa upp vid eventuell krock. Som jag skrev till B20 så vill jag minnas att jag läst om fall där det faktiskt hänt, inte att airbagen helt random smäller utan det är just vid krock.
Jag vet inte hur tekniken fungerar för avstängningen och däri bottnar sig väl min "skepsis" antar jag.
Användarvisningsbild
av Cma71
Nu börjar ju oddsen bli oerhört höga. Dels att en olycka ska inträffa och dels att elektroniken dessutom ska krångla så att airbagen löses ut trots nyckelavstängning. :)
Jag rekommenderar dock barn i baksätet istället då de blir mindre uppmärksamhetstagande där, samt att de inte skymmer sikten åt höger och höger backspegel.
Men det absolut bästa är att låta bli att krocka. :D
Användarvisningsbild
av helgonet1
VolvoB20 skrev:
grillchips skrev:Finns även de med nyckel-airbag som monterar bort airbagen, en bekant gjorde detta när de fick tillökning. Och enligt vissa så är det så det bör göras, teknik har ju felat förut. Personligen vill jag lita på min nyckelavstängning men helt 100 känns det ju inte.
Då är det bara en redig Amazon med B20 som gäller om man inte litar på elektroniken, den är fri från sådant.

Om man inte litar på airbagen, varför skulle man då tex lita på att antisladden inte plötsligt bromsar vänsterhjulen så bilen girar rakt in i långtradaren man mötet tex.
Det kan man inte. Man kan aldrig lita på tekniken till 100%, så är det. :-)-)
Användarvisningsbild
av grillchips
Cma71: Definitivt. (BE)

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]