Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Vojje skrev:Isf skulle sossar och kommunister skicka in alla sina tjänade slantar till staten och vägra ta emot skatteåterbäringen.
Va, gör de inte det? :shock:
Men va faen ska man inte skicka in det man får i pension till staten, ja jag menar allt, det gjorde jag när jag jobbade också ??:-/ ??:-/
Trodde jag man alltid skulle göra :-O)
av *pettson*
Det föreslogs en gång av någon i vår rikdag, att som vald politiker så skulle man vara lagskyldig att stå för det man säger.
Det röstades ner totalt med motivationen att: Om man skulle bli skyldig att stå för vad man säger så skulle ingen vilja bli politiker...

Konstigt.. jag föds in i ett liv jag inte valt och .. jag ska stå för tamejfan allt jag tar mej för, tycker och gör.
Men tydligt är att kommer man innanför riksdagsdörrarna så får man ett frikort och slipper befatta sej med sanningen om det man skapar och tycker om.
av *pettson*
Det är bra att dom tar hand om sina skattebrott, för pengar verkar det ju finnas i vår i övrigt tomma pengabinge eftersom alla ledamoter nu ska få höjd ersättning. Nu landade det ju inte på 150kronor i månaden som man släpper för pensionärer. Det handlar om några kronor till för ledamoterna.
Som i övrigt faktiskt inte ens har närvaroplikt..
Det är väl i och för sig inte något som hindrar vem som helst att bli politiker och bilda ett eget parti.
Hitta på ett bra namn på ditt parti, som helst ska innehålla något med miljö, kvinna, barn eller solidaritet, ha en någolunda dimmig ideologi så att du kan förljuga (nej...förleda heter det) massorna och vips sitter du där i din riksdagskammare, kliande dig i naveln och ser fram emot 4 månaders semester under året.
Funkade för Feministist initiativ.
:wink:

Föresten har ju Kalle Anka partiet fått sin egen minister.
Alice Bah Kuhnke som tidigare programledare för Disney Klubben :D
Miljöpartister har ju alltid slarvat med att leva upp till partiets ideologi kommer ihåg att det har varit tjafs med deras bilval redan från början han Birger Slaug plus några till var ju i blåsväder pga att dom åkte i riktig gamla bilar.

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]