Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

PerreS skrev:Jag funderade också på ramper från Biltema/Jula o dyl i somras. Tyckte inte de verkade helt perfekt, beställde såna här istället:

http://www.rinab.nu/slaepvagn-a/slap-La ... 860109.htm

Priset sprang iofs upp till 1004 spänn för paret, levererat till närmaste DHL-ombud, men det tycker jag det var värt. De väger 6 kg tillsammans, smidiga!

Kanon. :-)-) Vet att Biltema har kvalité som rusta & Jula. Men dem kanske hade tagit in en bra produkt. :roll:
Tack!
av *pettson*
Biltema är unika på några sätt. Det verkar som att bara dom har en egen fabrik som gör all skit i världen.
Kikar man under deras bolagsinformation så har dom ingen egen tillverkning?
Det borde betyda att skitankare och annat tillverkas av andra. HUR NU dessa kan få sina bolag att gå runt med hundratals ton, kanske tusentals ton skit som går sönder redan på lastkajen, det är förmodligen kunskaper vi i europa saknar. Inte produkterna,,, utan hur man driver ett förlustföretag och ändå utvecklas snabbare än dom som går med effektiv vinst.
Vi tillverkar dom dyraste sakerna i världen och gör egentligen bara skit som går sönder till ett dyrt pris istället. Till höger om mej ligger ett dragskaft från KAMASA med livstids garanti. Om det gällde livstiden för produkten så blev det runt 10 drag i skaftet.
Om det gäller min livstid så blev det 4 minuter.. Ett dragskaft för 665spänn med 4 minuters livstid. Ioförsej förstår jag dessa pengar då man måste byta ut dragskaftet vart 10 de drag. Det lär kosta flis på garantikontot.
Om prisbilden skulle spegla kvalitet i vårt europa, då skulle det mesta gå att använda inom flyget, armen, ja viss skit skulle även tillfredställa rymdstyrelsen.
Men inget klassar dit.
*pettson* skrev:Biltema är unika på några sätt. Det verkar som att bara dom har en egen fabrik som gör all skit i världen.
Kikar man under deras bolagsinformation så har dom ingen egen tillverkning?
Det borde betyda att skitankare och annat tillverkas av andra. HUR NU dessa kan få sina bolag att gå runt med hundratals ton, kanske tusentals ton skit som går sönder redan på lastkajen, det är förmodligen kunskaper vi i europa saknar. Inte produkterna,,, utan hur man driver ett förlustföretag och ändå utvecklas snabbare än dom som går med effektiv vinst.
Vi tillverkar dom dyraste sakerna i världen och gör egentligen bara skit som går sönder till ett dyrt pris istället. Till höger om mej ligger ett dragskaft från KAMASA med livstids garanti. Om det gällde livstiden för produkten så blev det runt 10 drag i skaftet.
Om det gäller min livstid så blev det 4 minuter.. Ett dragskaft för 665spänn med 4 minuters livstid. Ioförsej förstår jag dessa pengar då man måste byta ut dragskaftet vart 10 de drag. Det lär kosta flis på garantikontot.
Om prisbilden skulle spegla kvalitet i vårt europa, då skulle det mesta gå att använda inom flyget, armen, ja viss skit skulle även tillfredställa rymdstyrelsen.
Men inget klassar dit.
Om du testar ett dragskaft från exempelvis Facom, Stahlwille eller Gedore istället för ett som tillverkas i Asien (Kamasa) så förstår du varför man skall betala lite mer :-)-) Att man producera skit och säljer billigt är enkelt, strunta i miljön släpp ut skiten orenat, ha barn som jobbar 7/24 med låg lön så blir det vinst :D Finns många här på forumet som snackar om solidaritet, som samtidigt är så lyckliga när de hittar något billigt i affären. (Troligtvis tillverkat av kinesiska barn, men bara det är billigt så kan man kompromissa med solidariteten).
Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]