Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vojje skrev:härligt när det står 25 stycken sådana på beach-parkeringen. Diesel dessutom :(
Shoot me in my head, please :roll:
För att inte tala om på vintern när det står 25 st Volvobilar på vår parkering och kör timtals med dieselevärmarna och spyr ut sina avgaser från värmarna helt orenat. Där kan man snacka om förorening....
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Hmm - att köra med värmaren på vintern är ju förståeligt, men att fjärrstarta bilen för att få ett kylskåp skulle inte jag få för mig att göra, och då är jag långt ifrån miljöpartist. Tyckker funktionen att köra ner rutorna genom att hålla in lås-upp knappen är ypperlig, för att sedan köra med rutorna nere en stund, och barnen älskar det 8)
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
även jag har testat och det fungerar klockrent, ända gången då jag skulle tänkas använda den är en riktigt varm dag då våran 8 månaders dotter ska åka med eller om man har ännu yngre barn.
av 122Sport
Är det tillval eller kommer det med i VOC?
Ska hämta ut min nya S60 på fredag och hoppas att ingår...
av erhug
Jahaja skrev:
erhug skrev:Har D4e MY15 och det fungerar utmärkt att fjärrstarta via VOC appen. Bilen går så länge som du ställer in eller tills du låser upp den med vanliga nyckeln.
Stänger bilen av sig direkt när man låser upp med vanliga nyckeln?
Japp
av Elmeholt
122Sport skrev:Är det tillval eller kommer det med i VOC?
Ska hämta ut min nya S60 på fredag och hoppas att ingår...
Är tydligen standard i VOC på V70 iaf, så ser ingen anledning att det ska vara skillnad på S60. Jag håller tummarna att du får med det :)
av para
Borde bara finnas till bilar med automat eller?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
para skrev:Borde bara finnas till bilar med automat eller?
Varför borde det vara så? Bilen måste väl enkelt kunna hålla ju reda på att handbromsen är dragen, kopplingens läge och vilken växel som ligger i även på en manuell?
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]