Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nicasl
Tycker av Bilden Du lagt in att 44' inte är ett överpris :)
Om skicket är bra på bilen lär den bli såld på ett ögonblick :)
Lycka till..
Användarvisningsbild
av Rillee
Kommer en och tittar imorgon, hur har ni gjort med betalningen? Har begärt 40000
Användarvisningsbild
av Rillee
svergie2 skrev:
Rillee skrev:Kommer en och tittar imorgon, hur har ni gjort med betalningen? Har begärt 40000
Swish?
Har inte det så jag gick in på min internet bank för att skaffa swish, men med min otur så har de underhåll av systemet så inga konto kan skapas under helgen :(
av Jäverhammar
Direktöverföring på din egen dator. Underlättar om man har olika banker inom familjen eller andra man litar på.
Går fort - går att kontrollera inom en minut att överföringen är gjord etc. Alltid gjort så när jag sålt bil.
När jag köpt har jag tagit ut postväxel på en del av beloppet samt kontant resterande. Anledningen att dela upp är ju för att kunna pruta ned priset utan att behöva skaffa en ny postväxel.
av Lövet
Skriv aldrig över bilen baserat på överföring från annan bank oavsett vilken dator den görs från. Vänta tills pengarna syns i din egen bank!
Både Nordea och SEB har funktioner i internetbanken att ta bort en signerad överföring innan settlement (sker 4ggr per dygn) och Swedbank kan man ringa kundtjänsten och be dem stoppa den. Det finns många exempel där bilar skrivits över och har sedan pengarna aldrig kommit.

För egen del accepterar jag bara Swish eller överföring i samma bank. Har man olika banker får man gå till ett kontor och göra överföringen så du får ett riktigt kvitto. Sådana kan inte stoppas. Postväxel skulle jag nog inte ta (ingen har föreslagit sådan på 5 år...) under annat än kontorstid så jag kan lösa in den direkt.
Lövet skrev:Skriv aldrig över bilen baserat på överföring från annan bank oavsett vilken dator den görs från. Vänta tills pengarna syns i din egen bank!
Både Nordea och SEB har funktioner i internetbanken att ta bort en signerad överföring innan settlement (sker 4ggr per dygn) och Swedbank kan man ringa kundtjänsten och be dem stoppa den. Det finns många exempel där bilar skrivits över och har sedan pengarna aldrig kommit.

För egen del accepterar jag bara Swish eller överföring i samma bank. Har man olika banker får man gå till ett kontor och göra överföringen så du får ett riktigt kvitto. Sådana kan inte stoppas. Postväxel skulle jag nog inte ta (ingen har föreslagit sådan på 5 år...) under annat än kontorstid så jag kan lösa in den direkt.
Sorry, menade överföring inom samma bank - därav att det undelättar om det finns fler banker inom familjen vilket då ökar chansen att köparen har "rätt" bank.
Vadå - Är det bara jag som använder postväxel? :) Börjar bli gammal kanske ;)
Hjälpfjäder till koppling

.. de 2 första kostar runt 7 dollar medans […]

Farthållare

Idag la farthållaren av. Var på en l&a[…]

Här är kabelskadorna dokumenterade, dock[…]

Kostnad för halvljus?

Jag köpte en D1S på Biltema, tänkt[…]