- tis 23 sep 2014, 20:12
Varför inte smala 16":are direkt , lär ju vara betydligt mindre "stötigt", annars bort med sänkfjädrar (om det är monterat) och annat som ökar stötigheten för jag har haft 225/45-17 med 3.2 bar på S60:n tidigare och det var inte stötigt eller spårigt mer än med lägre däcktryck jag upplevde som betydligt sämre då däcket inte var pumpat till optimala trycket som var en bit över 3Bar.
Enda gångerna jag upplevt spårighet utöver vid för låga tryck är när däck var inne på slutet av sin sista säsong och så pass slitna att det är orsaken till oroligheterna i däcket.
Tyvärr finns det än inget däck som åtgärdar misstagena/dumsnålheten i vägunderhåll.
Enda gångerna jag upplevt spårighet utöver vid för låga tryck är när däck var inne på slutet av sin sista säsong och så pass slitna att det är orsaken till oroligheterna i däcket.
Tyvärr finns det än inget däck som åtgärdar misstagena/dumsnålheten i vägunderhåll.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..

- By MrS60II