Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sceptic skrev:
GustavE skrev:Jag tror det är väldigt viktigt HUR man sätter sig i och stiger ur sin bil :-)-)

Jag är otroligt noggrann, speciellt när jag stiger ur. Tar tag i kurvhandtaget med vänster hand och lyfter hela kroppen, sen vrider jag kroppen hängandes i handtaget så benen hamnar utanför bilen. Även när jag satt mig i sätet kan jag lyfta upp mig i kurvhandtaget för att finjustera positionen. Med denna metod utsätts inte skinnet för vridningar. Sätet är fortfarande som nytt, har dock bara gått 1900 mil än men ändå.

Passagerarstolen är betydligt rynkigare trots att den använts kanske bara 30% av resorna. Passagerarna har inte använt metoden att lyfta sig i kurvhandtaget vid urstigning. Tror ändå det kommer klara sig hyfsat i och med den mindre användningen.
Och jag som trodde jag var noggrann :shock: . Jag tror det är väldigt få som använder sig av den metoden vid urstigning :D
Vi har solglasögonfack istället för handtag på båda bilarna :roll:
Jeg mener bestemt at Volvo har flere typer skinn i sine stoler.

Prøvde en taxi i fjor, som var trillet 30 000 mil. Her var stolene som nye. Ikke noe ekstra var gjort med de, forutenom vedlikehold 4 ganger i året.
Mens min bil, som har 2300 mil, ser jeg allerede tegn til slitasje. Selv om jeg vedlikeholder mine seter 4 ganger i året.

Bare lurer på at mine seter har ett betydelig billigere skinn.
Mulig inscription pakken til Volvo inneholder bedre skinn i sine stoler
Helt klart har Volvo sämre sätesmaterial idag än för låt säga 10 år sen.
Jag har en V70 Momentum Business D3 MY14 som gått 2000 mil och förarsätet börjar bli lite slitet redan.
Yttre sidodelen ser jag börjar trappa färg på några ställen i lädret och skinnsidorna på sittdynan är rynkigt och ganska fult redan och har börjat bli blank.
Själva tyget ser ut att vara bra kvalitet men inte lädret, det är för tunt och slappt.
Har lite tvivel om läderratten kommer att se så värst fin ut om nåt år, lädret känns i och för sig mjukt och fint men jag anar det kommer inte se så snyggt ut om några år.
Däremot hade min förra V70 2001:a 2.4 Business Edition med klädsel Anholt som jag körde med i nästan 13 år och 40000 mil en helt annan klass på sätesklädseln, den var mycket fin i förarsätet trots de många milen och i-/urstigningarna.
Tyvärr får jag för min del säga att det var bättre förr, även i min förförra V70 (1997:a) var sätesklädseln suverän och av hög kvaliet.

Syrran har en V70 (2007 tror jag det är) och i den är det en T-tec klädsel (textil och läderimitation) och den ser inte för fin ut, syntetmaterialet (läderimitationen) håller inte alls måttet.

Jag funderar på att köpa nåt snyggt sätesöverdrag för att rädda klädseln lite längre. Tänkte ju ha min bil sisådär 10 år och man vill ju inte åka i luggslitet säte redan om några år.

Jag förstår inte varför man inte kan få till en klädsel som ser fräsch ut åtminstone ca 10 år, det gick bevisligen förr.

/Bo
Guligan skrev:Nu är jag inte direkt förvånad att Passatstolen ser mindre nedsutten ut. De stolarna är ju stenhårda, och "skinnet" ger ingen naturlig känsla.
Men ändå bättre kvalite kanske ;)
Jag tycker faktiskt stolarna är bra i Passaten, ganska hårda men man sitter still :)
Jämför inte passatens stolar med volvos, två helt olika stolar, volvos har mer stoppning och tjockare. Passatens är juh hård och platt. Så man lär inte se att passaten är nedsutten. Har själv sovereign hide som är volvos bästa stolar och den ser likadan ut som bilderna på v70, skinnet är supermjukt så det är inte konstigt om d ser ut så
http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_S ... ?ca=20&w=3

Den här bilen ser ut att ha all den utrustning och spec du har i din signatur- ;)
Aha så den är såld? Har du köpt den? :P

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]