NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå där!

Jag sitter i exakt samma sits som dig. Jag vill installera 3st extraljus på min V50 -09. Volvo vill såklart bara sälja sin originalsats, då är det dock bara två extraljus. När dom kopplar in 3 x-traljus i verkstaden så påstod dom att kunderna först får köpa originalsatsen för två lysen PLUS Hellas Universalsats för 3 lysen som dom i sin tur kopplar ihop på något vänster.

Jag har nu köpt en helt vanlig universalsats och tänkte sno signal från helljusets plus-pol och koppla ström direkt på batteriet med en säkring emellan. Så som man "alltid" gjort....

När jag la fram den här lösningen hos Volvo fick jag direkt höra att en styrbox som kostar 15 000kr kan gå sönder vilket skrämde mig lite direkt. Även så pratade dom att Canbus-systemet KAN känna av att man kopplat in sig och så ledes slutar alla lampor att lysa av "säkerhetsskäl"....

Hur gick det för dig, löste du det på något sätt?

//Anders
Jag köpte volvos sats och sen ett unviversalfäste för tre extraljus.
Att styrboxen skulle riskera paja har jag aldrig hört talas om förr. Däremot har jag läst om folk som kopplat med eget relä och styrström från ordinarie helljus utan problem.

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]