Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

RubenS skrev:Lagerbilar som har stått länge och samlat damm brukar vara måndagsX, av egen dyrköpt erfarenhet.
Just detta har jag också hört och funderat över. Nu valde jag att köpa ändå, jag hoppas att det finns något som talar emot det.
1 När jag köpte så fanns det ett stort antal lagerbilar 2014 som stod på centrallagret fortfarande, känns lite långsökt att alla dessa är måndagsex / testex
2 Den har inte varit registrerad innan, så den har inte varit ute hos kund och blivit ratad iallafall.

Men endast tiden kan utvisa om det var klokt eller oklokt.

Lite därför som jag vill vara extra vaksam på leveransen. Alltid lättare att påpeka kludd innan man betalt så att säga...

/
V
av valln
RubenS skrev:Lagerbilar som har stått länge och samlat damm brukar vara måndagsX, av egen dyrköpt erfarenhet.
Kan du utveckla vem som gör bedömningen att det är måndagsexemplar utan provkörning? Sätts det en skylt måndagsexemplar vid Torslandaverken? Eller har personen som slutjusterar bilen tagit sig en grogg?
Användarvisningsbild
av bem
Kolla att de nollställer servicetidens startdatum i bilens instrument så du inte får påminnelse om service i displayen i förtid. Fick det nämligen på min V70 MY14 för nån vecka sen, det var bara att köra på tills det närmar sig 1 år i mitt fall sa personliga servicteknikern, men jag fick hålla reda på tiden själv när den faktiskt skall in på service. Och stå ut med påminnelse om service i displayen ett tag till. Det är 1 år eller 3000 mil vilket som inträffar först, på min D3:a. Min har gått 2000 mil nu sen 1 dec 2014 så det blir service slutet nov för min del då det hinner inträffa före 3000 mil körts.
Han erbjöd sig nollställa men då blir det ju fel med tiden framöver ändå. Det är lätt hänt de glömmer detta på lagerbilar som stått några månader.

/Bo
bem skrev:Kolla att de nollställer servicetidens startdatum i bilens instrument så du inte får påminnelse om service i displayen i förtid. Fick det nämligen på min V70 MY14 för nån vecka sen, det var bara att köra på tills det närmar sig 1 år i mitt fall sa personliga servicteknikern, men jag fick hålla reda på tiden själv när den faktiskt skall in på service. Och stå ut med påminnelse om service i displayen ett tag till. Det är 1 år eller 3000 mil vilket som inträffar först, på min D3:a. Min har gått 2000 mil nu sen 1 dec 2014 så det blir service slutet nov för min del då det hinner inträffa före 3000 mil körts.
Han erbjöd sig nollställa men då blir det ju fel med tiden framöver ändå. Det är lätt hänt de glömmer detta på lagerbilar som stått några månader.

/Bo
Jag har framfört detta, hoppas det är löst till leveransen imorgon.

Tack alla för god input !
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]