- lör 23 aug 2014, 22:43
Jag körde till medelhavet med V70 D2 i i somras.. Runt 0,6 mätt på pump. Klicka nedan och se tankningarna gjorda i slutet på juni och i början på juli.
Moderator: Moderatorer
mattish skrev:Min snitthastighet står i tankningarna ;)Aldrig i närheten av 140 i snitt va?
joel80 skrev:Jämför ni samma hastigheter? 140km/h på mätaren kan vara allt från ca 125km/h upp till 137km/h. Eller kör alla precis på gränsen med gps?Har aldrig stött på en så dåligt kalibrerad hastighetsmätare, men om man har det så gör man en manuell kalibrering i huvudet efter kört förbi skyltar som mäter ens hastighet?
ingesjo skrev:Snitt 109 (gps) 745 km körsträcka 0,58 / milSer ju bra ut, dock en bit från 140. Vilken saab kör du?
Men då kör jag Saab![]()
Tycks kanske inte om här
börne skrev:0,74 från Skåne till Göteborg sedan ner igen i somras, höll mestadels 140 på motorväg med min 2.5T.Det låter ju bra. Vilken årsmodell?
ingesjo skrev:Snitt 109 (gps) 745 km körsträcka 0,58 / milJag blir inte ledsen... finns en del av mig som gillar Saab, hade ju ändå min förra 9-5:a i 9 år utan större strul
Men då kör jag Saab![]()
Tycks kanske inte om här
SkåneBosse skrev:Vilken bil står ju i presentationen... det är min 2,5T 2010:abörne skrev:0,74 från Skåne till Göteborg sedan ner igen i somras, höll mestadels 140 på motorväg med min 2.5T.Det låter ju bra. Vilken årsmodell?
SkåneBosse skrev:Det är väldigt ovanligt att man har 140 km/h i snitt..mattish skrev:Min snitthastighet står i tankningarna ;)Aldrig i närheten av 140 i snitt va?
Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]
En sån här som tappat "knappen&quo[…]