Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Alucinor skrev:
perhall skrev:T6 kom först MY11 på XC70?
Nja, då kom väl 304hk-varianten? MY09 hade T6 285hk (finns en sån på blocket iaf).

Tack för alla svar. Ingen som haft strul med 3,2:an då? Inget oroväckande oljeläckage jag läst i nån tråd?
Har väl egentligen redan bestämt mig. Det får bli en XC70 3,2 :-)-)
Fast då fanns inte T6 i XC70... den kom senare. Tror det var samtidigt som 3,2 försvann.
PPH
av perhall
Lövet skrev:3.2 verkar vara en mycket problemfri motor. Extremt sällan man läser något negativt om hållbarheten (finns det ens några trådar alls?).
Det var en här förnågra år sen som hade massor problem med en tidig S80 3,2. Tror han bytte till en S40 T5 gamla modellen och var mer nöjd. Det är det enda jag har hört!!

När jag tänker efter är jag rätt säker på att 3,2 såldes tom MY10 och T6 from MY11 så det fanns inte båda samtidigt som bensinalternativ (och nu pratar vi Sverige, nyare 3,2 är importerade).
PH
av perhall
ja, titta, och svensksåld, men vill inte minnas att den fanns i broschyren förrän MY11...?
Användarvisningsbild
av MartinS
3.2:an är extemt problemfri, förut några amerikaer som haft problem med att de drar olja, men det är nog inget som jag skulle fundera så mycket över. Bra köp om man inte vill lågg till för en T6:a, den drar mindre bränsle och är avsevärt snabbare.

Låga servicekostnader på både 3.2 och T6. Första riktiigt stora servicen vid 24mil då man byter aggregatrem.

/Martin
av perhall
Jag tror inte det skiljer mycket i förbrukning mellan 3,2 och T6, S80:n jag hade var betydligt snålare än den V70II 2,5T (man) jag hade precis innan. 3,2 är inte särskilt törstig, är min poäng. Men möjligt att T6 är lite snålare. I övrigt blir ju försäkring, däck etc. lite billigare med 3,2 och det är klart attraktiva priser på 3,2.

T6 är ju mycket snabbare men 3,2 är ju en raket jämfört med D5... för att inte tala om skillnaden i motorgång...
PH
av uhr
Jag kör 3,2 -08 ca 1500mil/år har kört 6500mil bekymmersfritt så här långt.
Billiga servicar.
Bränsleförbrukning ca litern blandad.
Långkörning ca 0,8.
En mycket trevlig motor.
Med vänlig hälsning, UHR :-)-)
av Lövet
XC70 T6an ovan köptes av min förra VD som ny. Vet inte om det betyder nåt annat än kuriosa men den var superfin då iaf. Ari som är nuvarande ägare har ägt den ungefär ett år. Han försöker dock sälja den för mer än han köpte den för 1 år tidigare. Lycka till med det...
Användarvisningsbild
av Alucinor
Lövet skrev:XC70 T6an ovan köptes av min förra VD som ny. Vet inte om det betyder nåt annat än kuriosa men den var superfin då iaf. Ari som är nuvarande ägare har ägt den ungefär ett år. Han försöker dock sälja den för mer än han köpte den för 1 år tidigare. Lycka till med det...
Mycket intressant... Kanske kan göra en sweet deal där med den informationen!
av Lövet
Han har försökt sälja den i över ett halvår, så ja det lär finnas prutmån.

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]