Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Robbi skrev:Ja, det blev liksom drömbilen som jag inte trodde jag skulle ha råd med utan skulle vara tvungen att kompromissa. Hur siffrorna till slut gick ihop, trodde jag inte var möjligt så jag känner mig nöjd. Jag får nog säga att det är en bra säljare som gick lite länge än tjänsten kanske hade utrymme för. Jag ska nog köpa en irländs whiskey till honom som bonus, då jag åker dit över helgen. Kan man göra det utan att det ses som muta?
Det är nog inte nödvändigt att köpa någon whiskey åt honom, du kan känna dig säker på att även han är nöjd med affären. :D
Grattis till en riktig kanonbil, du blir helt säkert jättenöjd :-)-)
En säljare skrattar alltid längre än kunden, whiskey köper du till dig själv :D
Kör 2014 XC70 Summum d5 aut Four-C. Hade tidigare 2011 xc70 standardchassie utan nivåreglering (väääldigt mjuk), men har även xc90 med nivåregelering standard (stötig).
four-C är i mitt tycke fantastiskt, bilen uppför sej otroligt stabilt både vid manövrar och mot underlaget.. Lite jänke-gungig långfärdsbil i Comfort, lagom grusväg m god fart i Sport och hård i Advanced.

Vill inte ha nån stel stötig bil - då kan man ju skaffa nån sportbil,jag böt även bort original 18" mot 17" bara för å få lite mer gummi..
Update: Det är aldrig lätt det här med väghållning, då man upplever saker så annorlunda. Four-C var helt klart bättre än standardchassit då krängningarna i sidled och svampighten försvann i sportläget. Comfort var totalt meningslöst för min del då den blev ännu mjukare än standard. Sedan märktes egentligen bara effekten av det aktiva chassit vid kurvor och bilen kändes egentligen som standardchassit i mjukhet överlag. Vet inte om effekten var så märkbar och värd pengarna? Var sedan tvungen att testa standard. Jag tror att bilens höjd gör att det inte märks så. och Sportedition och kom fram till att jag gillar Sportedition bäst, det är den stilen jag försökte finna med sport/advanceinställningen. Sedan är inte den så hård utan aningen fastare än standard. Så kontenta blir, med Four c kommer jag ändå använda sportläget som standard och tycka den är lite för mjuk. Så...

Jag ringde säljaren och specade om, inga problem, och nu väntar jag på: XC70 Sport edition, automatlåda, Caspian blue, B-pro, klimatpaket, lastpaket, keyless, elstol och det viktigaste av allt: hållare för glasögon!

Men, jag kan totalt förstå de som känner att Four C är grymt och motiverat. Det är det dessvärre inte för min körstil men hade välkomnat det annars om inte Sportedition hade passat så bra.

Lyfter en gammal tråd då det nu eventu[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]