Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

mortimer skrev:Ser inte varför man ska bråka med detta på egen hand då det är ett uppenbart verkstadsfel. Hade jag varit dig med tanke på du behöver bilen idag så hade jag tagit mig direkt till verkstaden som gjort servicen och hängt på låset när mekanikerna kommer så får de ta din bil direkt (och komma med någon bra ursäkt också)
Jo, jag hade först samma tanke.
Oljan är uppenbart deras fel, men resterande kanske inte är det och då vill jag inte börja med att vara en surgubbe.

Åkte över till verkstaden och fick felkoderna avlästa, men han kunde inte se något.
Men dom visas fortfarande i infodisplayen. Tydligen hade han en för gamla dator,
får en ny på måndag. Ska återkomma då.

Uppföljning kommer...
Pixeln skrev:
Louie skrev:Finns det någon som har en lista på vad varje kod betyder?
Här har du en diger lista på felkoder.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=32124
Tack! Jag kan ha missat något i listan som du länkade till men de koder som redovisas i displayen, vid tryck på tripp+start, är tresiffrig exempelvis 188 (hög oljenivå). Jag kan inte hitta någon sådan lista i länken.
Vill bara följa upp så inte tråden bara slutar i tomma intet.

Lösningen: Den slutade lysa efter någon vecka till, tror det hade att göra med det lilla backup batteriet som sitter i sirenen till larmet. Men det är bara en gissning, har problem med ena bakdörren som inte låser sig så därför har larmet på bilen gått igång ganska ofta.
Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Ökendålig funktion. På min BMW k[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027 h[…]