llesrof skrev:VolvoB20 skrev:
Eftersom du absolut vill ha Xc70 antar jag att det är zlatan-faktorn som är viktigare än funktion och kostnad.
Intressant. Kan du förklara lite mer vad du menar. Exakt vad har den där bollspelaren med saken att göra?
Alla XC70 är inte lika.....
Om du vill visa din klass på fina gatan i villa-området så är det en XC70 i "Zlatan utförande" som gäller, Det måste vara en MY-15 med krom-bling-bling faceliften, original LED DRL, superkänsliga metallic lackade side-cuff-plates och ömtåliga 20-tummare med lågprofil bredddäck för det högsta terränghinder som kommer att passeras är fartguppen i villaområdet, vilka inte sabbar 20-tummarna.
Om du däremot tänker dra tungt på riktigt dåliga områden utanför vägen och verkligen behöver 4WD, då är det en MY12 eller äldre som gäller som har den sista riktigt bra Haldex AWDn i Gen 4 som har en chans att hålla många mil då den fortfarande har oljefilter och är hypersnabb så den bara kopplas in när den verkligen behövs. Då åker du också 16 eller 17 tummare med lite högre profil så du kan klara lite mer än fartgupp utan att repa fälgarna.
Är du ingen av dessa två så gör en vanlig V70 jobbet bättre till lägre pris o driftkostnad, inte lika svajjig som en XC70, men även en V70 har ju ett av de mest mjukt satta fjädrarna av alla bilar på marknaden, Inriktningen är ju verkligen komfort och ingen sport alls. V70 har ju 15 cm markfrigång vilket jag tycker är enormt och hur ofta kör man på skogsstigar med stenbumlingar på 15 cm mitt i vägen. V70 finns ju också med AWD om man vill ha det så det tvingar ju inte fram XC som val.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.