Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
Ja du måste ha en elstol från 2002 för att få det att fungera. Men de fortfarande inte säkert att du får igång den direkt.
Det sitter om ja inte minns fel av allt man läst en box i elstolen. Den kanske inte är kompatibel. Finns lite olika boxar man kan testa.
Kolla även på det det andra forumet o läs även där.
av Mengebeker
Jag ska kolla under stolen och se om det står nåt årtal där.
Kan man inte dra ström direkt till knapparna bara för att få igång att kunna justera stolen ?
Helt enkelt strunta i minnesfunktionerna ?
Användarvisningsbild
av Datorskrotarn
Upptäckte av en slump att min förarstol ändrade läge beroende på vilken nyckel jag använde, (läste, vilket jag sällan brukar göra) i instruktionsboken till min kärra att om man ställer in stolen med en av nycklarna i bilen så låser den inställningen till den nyckel som används :idea: Det är perfekt om man t ex är två som använder bilen. Om den andra föraren ställer in stolen efter x-tranyckeln så ställer stolen in sig automatiskt med respektive nyckel. När min kärlek skall köra så ställer den in stolen efter hennes önskemål automatiskt om hon använder x-tranyckeln och sen efter mitt önskemål när jag använder den andra nyckeln. Det är mycket teknik och funktioner i en stol, precis som på ett järnspett, prova att plocka isär järnspettet ska du se :-O) Nä skämt åtsido ska inte lorta ner din tråd mer med mitt "ordbajseri" men tala gärna om utifall du/ni löser problemet med stolen så kanske jag och många andra "gröngölingar" lär oss något nytt :wink:
av RonniePersson
Datorskrotarn skrev:Upptäckte av en slump att min förarstol ändrade läge beroende på vilken nyckel jag använde, (läste, vilket jag sällan brukar göra) i instruktionsboken till min kärra att om man ställer in stolen med en av nycklarna i bilen så låser den inställningen till den nyckel som används :idea: Det är perfekt om man t ex är två som använder bilen. Om den andra föraren ställer in stolen efter x-tranyckeln så ställer stolen in sig automatiskt med respektive nyckel. När min kärlek skall köra så ställer den in stolen efter hennes önskemål automatiskt om hon använder x-tranyckeln och sen efter mitt önskemål när jag använder den andra nyckeln. Det är mycket teknik och funktioner i en stol, precis som på ett järnspett, prova att plocka isär järnspettet ska du se :-O) Nä skämt åtsido ska inte lorta ner din tråd mer med mitt "ordbajseri" men tala gärna om utifall du/ni löser problemet med stolen så kanske jag och många andra "gröngölingar" lär oss något nytt :wink:
Även ytterbackspeglarna ligger med i minnet i nycklarna! De ställs om automatiskt när stolen ställer om sig, vilket är väldigt praktiskt. Vid service på Volvoverkstaden nollställs dock allt igen, och måste programmeras om. Men det får man ta, när man har så hög komfort annars!

Mvh Ronnie
av Mengebeker
Har fått reda på att stolen faktiskt kommer från samma årsmodell( 02 )
Alltså borde den fungera men gör det ändå inte. Skumt.
Ingen i stockholm som kan ta sig an problemet ?
av Mengebeker
Jag har fått reda på att stolen jag köpte kommer från samma årsmodell. Alltså borde det fungera. Skumt det här.

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]

Spolning av automatlåda

Jag har spolat lådan två gånger […]

Volvo xc60 2012-

Ok