Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja alla som "släppt väder" vid olämpligt tillfälle vet vad bra det är att kunna skylla på hunden men i det här fallet så är möjligen dessa(buren) oskyldigt anklagade ånyo.
Kollade lite noggrannare på låsanordningen och kan konstatera att vajern som skall dra till sig luckan om den inte går igen tillräckligt ordentligt hade pajat, så det blir till att beställa ett nytt låskit med vidhängande stängaluckan motor.
Har nu fått det nya låset men jobbardygnet runt så jag får inte tid till att fixa det förändra i kväll.
Är ganska säker på att även problemet med att det ej går att trigga en el öppning via den yttre baklucka knappen/handtaget hänger ihop med felet på luck lås motorn.
Jag hade precis samma problem på min 09a, luckan öppnade sig själv så fort man försökte stänga den elektriskt. Jag hittade felet till slut :) det sitter klämskydd i dom två gummilisterna som sitter tejpade i överkant på luckan, mina hade släppt ett par cm och la sig lite fel vid stängning. Gjorde rent och limmade om dom och har inte haft problem sedan dess.
Fast det skyddet har försvunnit på senare modeller. De känner av om det går tungt att stänga istället. Kan hända det kom när de gick över från hydraulisk till elmotoriserad lucköppning.

Har den utgått hos Volvo? Även om den u[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Hej. Undrar om det är någon som vet va[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel