- tis 24 jun 2014, 21:39

Hur mycket skillnad är det mellan stegen egentligen, och nu menar jag den upplevda effekten, steg 2 känns skumt med att bara byta ut halva systemet, är inte original downpipe och kat fortfarande ett hinder då?, steg tre förstår jag då man byter hela vägen :D
T5Driver skrev:Jag är grymt sugen men steg 3 är mycket pengar just nu :roll: Planen är först nu att serva bilen och spola lådan så bilen är fullt friskRobban_T5-R skrev:Om min låda håller så varför skulle inte din hålla. Har kört med detta nu i ca 8000 mil och jag kör Hårt.T5Driver skrev:Jag har ett steg3++ på min V70 T5. Det räcker och blir över. 100km/t på fuktig asfaltsväg, så släpper framhjulen och antispinnlampan tänds när man trycker till på gasen.Riktigt nicefrågan är om min automatlåda hade gillat det
![]()
sugen på steg 1 i alla fall är jag :roll:
När man ska iväg från rödljus så gasar jag och vid snabba omkörningar gasar jag lite mer.
Testar just nu Shell v-Power och är imponerad. Vid långfärd, Malmö - Stockholm, Göteborg - Malmö,typ, drog bilen mellan
0,98-1,05 med farthållaren på 130 och lite snabba omkörningar. Med v-Power ligger snittet på 0,88. Så för min del blir det nog Shell.
Satsa på steg 3, du blir inte besviken.

Hur mycket skillnad är det mellan stegen egentligen, och nu menar jag den upplevda effekten, steg 2 känns skumt med att bara byta ut halva systemet, är inte original downpipe och kat fortfarande ett hinder då?, steg tre förstår jag då man byter hela vägen :D

- By Lelleprinter