Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
sthlm skrev:
Pxu skrev:För några år sen hade jag en praktikant på ett bygge. Hela tiden med telefonen inte lång borta. Men han lärde sig kanske lite i allafall, inte alldeles totalurblåst som han innan. Och ett extra par händer var bra ibland, men ofta var han mest i vägen. En fredag när takstolar skulle komma hade han dock kunna gjort ordentlig nytta, men skulle absolut vara hemma hela dagen och installera ett nyinköpt spel av nåt slag...
Lite senare när det var dags för sportlov frågade han om jobb, betalt sådant förstås. Gissa vad jag svarade.
Samma svar fick en liten firma där han sökte jobb när de ovanligt nog tog referenser av mig, ett litet företag kanske inte kan stuva undan en odugling och hitta nåt att göra på samma sätt som ett stort ofta kan.
Min brorsdotter på 20 bast och hennes plastsyrror har helt gett upp hoppet om sin egen generation.
Dessa tjejer klarar sig utmärkt på arbetsmarknaden så där är man inte orolig.
Men resten av slashasarna som söker jobb?
20 år söker första jobbet och tror att 25000/månad sex veckors semester, ledig fredagar och fri mobil är det första man får när man är 20...?
Är det föräldrarna eller är det skolan det är fel på?
Klart att det är föräldrarnas fel! Det är helt sjukt hur ungar håller på idag. 2003 gick jag ut gymnasiet och det var bättre förr, finns självklart undantag. Vi har en del sommarjobbare på avdelningen på jobbet och där ser man stor skillnad mellan olika individer. Den som pluggar till ingenjör är riktigt bra mot en annan som jag inte vet va det är för en typ.
I den åldern vet man egentligen inte så mycket om vuxenlivet utan det är två olika världar. Så jag kan förstå valparna till viss del. Mycket hör till uppfostran och en del till mognad.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Tänker att det just inte var bättre eller sämre förr, det var helt enkelt annorlunda.

Idag tänker många att ungdomar är lata precis som den förra (eller förr förra om man så vill) generationen tyckte att ungdomarna var ena lata långhåriga hippies på 60-talet och så vidare.
Trasig pump? Rapsolja?

Ja det kanske är ett igensatt värmepaket[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]