Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Jungmar
Grillchips, det jag är mest deppig över är att kopplingen rasade innan jag han köra, att jag ens inte fick känna på banan och bilen innan "det sket sig"
Har bokat en biltransportbil i morgon så jag kan åka ner och hämta hem bilen från Ljungbyhed till Halmstad. Ska beställa koppling (lamell, tryckplatta och kombinerad slavcylinder/urtrampningslager) från England under kvällen/morgondagen och sedan ska jag förhoppningsvis byta den med hjälp av en kompis veckan efter midsommar. Tänkte passa platt gå igenom bilen ordentligt då för är absolut sugen på (mer) bankörning :-)
av Jungmar
Idag kom det ett paket med DHL. På torsdag lämnas bilen in på verkstad, så snart rullar den igen, och då kommer en uppdatering till. så håll utkik i början av nästa vecka.
Bild
av Jungmar
Börjar detta inlägg med en annan V50. Nu när min bil inte varit körbar har jag lånat mammas V50 så jag kunnat ta mig från sommarstugan till jobbet. I torsdags fyllde jag år och då var det tydligen någon som ville ge mig en liten klapp i present, eller rättare sagt backa in i bilen och sedan smita.
Bild
Bild
Bild
Skärmen intryckt och fälgen skadad. Mina jobbarkompisar som såg händelsen såg tyvärr bara att det var en grå 90tals sedan som backade in i bilen och sedan stack.

Igår fick jag ett samtal om att min bil var klar. Bild
Kopplingen var helt slut, fanns inget kvar av lamellen som ni ser.
Bild
Väl hemma monterade jag ett par fälgar från en S80 jag hade. 17" Thor med 235/45 17. Måste bara införskaffa navringar nu då navhålet är för stort
Bild
Bild
av Jungmar
I veckan har fälgarna fått lite.ny färg. Blev titangråa. Passade även på att lacka försänkningen i bakstötfångarens underdel och backspeglarna med svart plastidip. Har även fått på film på bakdörrarna. (all film ska bytas mot mörkare)Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
Smart med dippen på nederdelen av baken! Pröva även på lastskyddet så det ser mer enhetligt ut i färgen, fast där lär det slitas ganska fort kanske. Men bara en tanke! :)
av Jungmar
Tack. Tror det kan räcka med att putsa upp repskyddet. Plastidippade det svarta på grillen för en månad sedan och det har redan börjat släppa, så känns inte riktigt som att det vill fästa på olackad plast, och som du säger är det ganska mycket slitage där bak.
Men får prova att lägga på däcksglas eller liknande där uppe när jag kommer hem/till sommarstugan
Användarvisningsbild
av Fokuserad
Snyggt! Det gjorde sig väldigt bra mot den silvriga lacken.

Jag har tänkt lacka lastskyddet nu i dagarna, så jag självutnämner min bil till försökskanin då. :)
I och för dig lastar jag sällan saker i skuffen. Inget vardagsslit med barnvagn och husdjur etc.

Till lastskyddet använder jag idag annars Autoglym Bumber & Trim Gel. Samma som Autoglym Bumper Care vill jag tro. Kan starkt rekommendera denna till alla plastdetaljer! Dimljuskåpor och lister runt rutor men även torkararmarna och mina svarta rails blir som nya.

Bild

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]