Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mobe
StefanN skrev:Och så länge folk köper dom stulna grejerna på Blocket och Tradera kommer dom ju fortsätta.... :roll:
Nu är det inte alltid så, som förra gången när någon liga härjade här i närketrakten så stals ljusinsatserna & airbags från BMW & Volvo. Enligt polisen såldes inte dessa utan sattes bla i krockade importerade bilar.
Användarvisningsbild
av Hilmer
mobe skrev:
StefanN skrev:Och så länge folk köper dom stulna grejerna på Blocket och Tradera kommer dom ju fortsätta.... :roll:
Nu är det inte alltid så, som förra gången när någon liga härjade här i närketrakten så stals ljusinsatserna & airbags från BMW & Volvo. Enligt polisen såldes inte dessa utan sattes bla i krockade importerade bilar.
Det mesta går troligtvis utomlands...
Användarvisningsbild
av Perc
Demontering av strålkastare på en V70N sker inte i en handvändning. Hur det är på tredje generationen vet jag inte.

På en förstagenerations V70 är det väldigt mycket enklare, men dom är å andra sidan knappast värda att stjäla längre.
sthlm skrev:Hänt tidigare att dom använt rörtång och vikt upp huven för att komma åt strålkastarna utan att påverka larmet.
Fanns bilder på detta på nätet som jag inte hittar nu,
lägg ut dem med så har alla en beskrivning med bild världsklass!! :wink: .

ska med en gång klargöra att de som ej stjäl inte behöver känna sig träffade av ovanstående text.

sravlinga Bjur ja på Med vänlig hälsning gubbstrutt.
Service Peugeot 107 2007

Jag gjorde ju "normal" service (olja och[…]

Saknar Android Auto

Får ursäkta om det finns hundra tr&arin[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

https://youtu.be/LRrjbUQEVG8?si=PIDMjm5Z7HwZxOAO […]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten bra […]