- fre 02 maj 2014, 09:22
Dock är V50 specad 0-100 på 8,3 och din S80 till 9,0.
Det gäller ju verkligen att ditt trim lyckas pressa ut de extra hästkrafterna över hela registret och inte bara som en smal topp vid ett visst varvtal för att du ska kunna hämta in de där 0,7 sekunderna du är långsammare.
Det är inte automatens något långsammare växlingar som gör den långsammare 0-100 än den manuella, det är effektförlusterns i lådan och de kommer du inte ifrån även om du växlar "manuellt"
Ska bli intressant att se om det är några felkoder.
chrislar skrev:Enligt regbevisen väger s80n 210kg mer.Ja, det låter som det är fel på din bil.
Men eftersom jag "har" 220hk/450nm diesel med bsr trim, och han ligger på 170hk/230nm bensin, borde jag definitivt vara snabbare..
Min är automat, hans manuell, men jag körde med manuellt läge för att välja själv. Den växlar klart inte lika snabbt men vafan, jag borde endå vart först.
Och ska man prata vikt kan man tillägga att jag satt ensam i bilen och dom satt 2st i hans bil.
För att styrka ännu mer att något är galet så kan jag tillägga att bilen har en toppfart på 200km/h nu. Där tar det stopp, låg i 200 i kanske 1 min men kom aldrig över.
Enligt vägverket är topphastigheten 220 original.
Dock är V50 specad 0-100 på 8,3 och din S80 till 9,0.
Det gäller ju verkligen att ditt trim lyckas pressa ut de extra hästkrafterna över hela registret och inte bara som en smal topp vid ett visst varvtal för att du ska kunna hämta in de där 0,7 sekunderna du är långsammare.
Det är inte automatens något långsammare växlingar som gör den långsammare 0-100 än den manuella, det är effektförlusterns i lådan och de kommer du inte ifrån även om du växlar "manuellt"
Ska bli intressant att se om det är några felkoder.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.

- By ChristerN