Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ChristerN skrev:
helgonet1 skrev:
Vojje skrev:förmodligen pumpen som frusit sönder
Läs mitt första inlägg!
Tror att "Vojje" kan ha rätt även om han läst ditt första inlägg! :???:
Samma sak hände på en annan bil jag hade och då var det pumpen som gått. Hade inte frusit sönder utan det var något annat knas. Fyllde på och det rann rakt ut.
Ok fungerade spolningen då? Om pumpen frusit sönder så bör ju spolningen på vindrutan och strålkastare inte fungera lr, rätta mig om jag har fel.
Spolningen fungerade, ja.
Fråga mig inte mer för jag kommer inte ihåg så mycket. Tror det var i slutet av 80-talet. Men tror å andra sidan att spolarpumparna inte utvecklats så mycket sedan den tiden.
ChristerN skrev:Spolningen fungerade, ja.
Fråga mig inte mer för jag kommer inte ihåg så mycket. Tror det var i slutet av 80-talet. Men tror å andra sidan att spolarpumparna inte utvecklats så mycket sedan den tiden.
Låter skumt tycker jag. Logiskt sett borde ju inte spolningen fungera om pumpen frusit sönder. Vill inte vara envis men har svårt att tro att pumpen skulle fungera i sådant fall.
apersson850 skrev:Jodå, jag har varit med om spolarpump som läckte, men så länge det fanns vatten kvar pumpade den ändå. Nu var det på en Ford, men visst är det möjligt.
Ok får kolla den möjligheten också då.
helgonet1 skrev:
apersson850 skrev:Jodå, jag har varit med om spolarpump som läckte, men så länge det fanns vatten kvar pumpade den ändå. Nu var det på en Ford, men visst är det möjligt.
Ok får kolla den möjligheten också då.
På min så läcker slangen fram till strålkastarspolningen.
Jag lagade möget med Plastic Padding men efter ett år så läcker det igen så jag kopplade bort slangen, satte en plugg i pumpen och drog ur säkringen. Att byta slang innebär att man måste ta loss hela stötfångaren för allt säljs i ett stycke och kan inte skarvas på.
När jag skulle fylla på för första gången på min "nya" bil,så skulle jag fylla jag som vanligt upp till locket.När det blev fullt så sjönk det ner lite så jag trodde det var luft,men fyllde på igen.Då märkte jag att det rann ut på golvet :shock: Efter en stund slutade det att läcka.Ringde till en verkare på Volvo och frågade om det var nåt fel,men han sa att röret är bara nerstucket i behållaren och det läcker i skarven.Dålig konstruktion alltså.Hur skall man veta när läckaget kommer :roll: Var ju van från 850 att det gick att fylla fullt till locket.
Ett tips lossa ena sidan på stötfångaren "vänster" och kolla om nivågivaren sitter i för gör den inte det så pissar det ut på ca 10 sekunder samt att den inte visar att det är slut, det hände mig igår.

Med vänlig hälsning,

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]