Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Verkar som att beställa från tyskland är bästa och billigaste alternativet. Men hur mycket kostar frakt? Och behöver man betala tull osv för att ta in? Måste man ta in några större mängder för att det ska vara värt besväret?
SupaBeast skrev:Tänkte höra om den ständiga frågan. Olja, vart ska man köpa den? Törs man köra Biltema? Går ju så mycket myter om just Biltema olja. Eller bör man köpa en dyrare olja? Tänkte byta olja i mellan två servicear själv, eftersom det snart ska ut och stånkas husvagn.

Någon som har några bra tips på inköpsställen? Skiljer ju otroligt mycket i pris.

Har märkt att om man tittar på färddatorn så säger den att oljenivån är "OK", och på intervallet i displayen visar den att oljan är ganska precis max. Kollade även på oljestickan (Se tidigare tråd...) om nivån. Och den ligger väldigt nära max. Har hört att för hög oljenivå är livsfarligt i de femcylindriga dieslarna och därför undrar jag lite varför nivån är så pass hög. (Bilia i segeltorp som gjort senaste servicen.)

Skall vara:
Oljekvalitet: ACEA A5/B5
Viskositet: SAE 0W–30
Har en likadan bil som du. Hur får man fram oljenivån i färddatorn?

Edit:
Läste precis din andra tråd och såg hur man går tillväga för att kunna läsa av oljenivån.
Samma här. Kalasbra priser och snabb leverans. Vissa oljor har de ju till halva priset jämte mekonomen eller meca här hemma.
SupaBeast skrev:Tänkte höra om den ständiga frågan. Olja, vart ska man köpa den? Törs man köra Biltema? Går ju så mycket myter om just Biltema olja. Eller bör man köpa en dyrare olja? Tänkte byta olja i mellan två servicear själv, eftersom det snart ska ut och stånkas husvagn.
Det är inget större fel på Biltema olja förutom att den är svindyr man börjar ju undra om det är guld i dunkarna, Du kan ju köpa Castrol Edge eller Mobil 1 billigare än Biltemas olja så valet är väl rätt självklart..

Själv köper jag från http://www.mapodo.de
Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]