- ons 16 apr 2014, 08:38
Haha, kul att du nämner bromsar
hade nämligen det problemet innan detta. Ena bakbromsen hade legat på så beläggen var slut efter 1000 mil. Men bara ibland såklart. Aldrig när man märkte det som vid däckbyte eller annan service. Fixade ju det och vart supernöjd med förbrukningen som gick ner på 0.61 över 2 tankar men sen började bilen med detta istället.
Vet du hur lång tid bilen måsta ha på sig för att adaptera körsätt mm efter ecm programmering. Har åkte runt 15 mil sen jag var in på volvo med den.
Tack än en gång för svaren. Ska testa att logga med datorn vid hemfärd idag. Ska ut på långfärd på fredag. Elmia tor vilket blir ca 70 mil. Då ska datan med så man kan kolla vad bilen har för sig. Dummar sig ventilen efter helgen lämnar jag igen den och köper ny på nätet.

Vet du hur lång tid bilen måsta ha på sig för att adaptera körsätt mm efter ecm programmering. Har åkte runt 15 mil sen jag var in på volvo med den.
Tack än en gång för svaren. Ska testa att logga med datorn vid hemfärd idag. Ska ut på långfärd på fredag. Elmia tor vilket blir ca 70 mil. Då ska datan med så man kan kolla vad bilen har för sig. Dummar sig ventilen efter helgen lämnar jag igen den och köper ny på nätet.
Innehar ett DICE interface inkl Vida, samt Autocom och VCDS/VAG K+Can diagnosutrustning. Hör av er om ni behöver hjälp med att skanna samt släcka felkoder. Klarar nästan alla märken på marknaden.