Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Ja du kan eftermontera, men det kostar några tusenlappar.
Kontrollera i färddatorn om det finns det något som heter direktstart på/av.
av volvofantast
andreas_lofgren skrev:Ja du kan eftermontera, men det kostar några tusenlappar.
Kontrollera i färddatorn om det finns det något som heter direktstart på/av.
Nu hänger jag inte med riktigt,om det finns direkt värme på och så finns det värmare om inte ingen värmare?
Säljaren säger att det inte står nåt i färddatorn alltså ingen värmare utan bara tillsatsvärmare?
av Lövet
Finns det inget val att starta direktvärme i färddatorn har bilen inte värmare alls. Men det är OERHÖRT ovanligt på en svensksåld bil så det är nästan så jag inte tror på säljaren.
av volvofantast
andreas_lofgren skrev:Finns det inget val att starta direktvärme i färddatorn har bilen inte värmare alls. Men det är OERHÖRT ovanligt på en svensksåld bil så det är nästan så jag inte tror på säljaren.
Detta blev jobbigare än jag trodde,har 20 mil för att kolla på bilen,vill ju inte åka och stå där med lång näsa,om den nu inte skulle ha värmare är det då troligt att den har tillsatsvärmare?
av Lövet
Tillsatsvärmare är dieselvärmare på V70N. Det var standardutrustning i Sverige. Jag kan inte se hur bilen skulle kunna vara utan det.
av Gr8
För att kunna ställa in värmaren där du bestämmer tiden så är det en mjukvara som gäller, alla dieselbilar i norden har den monterad från fabrik men som tillsatsvärmare. Påstår säljaren av bilen att den inte har det? Den kan ju vara trasig också.
av stoota
min v70 hade inget tidur till värmaren när jag köpte den, det stod heller ingenting om direktstart i färddatorn.
Men för 3500:- fixade volvo biffen, då tog dom även bort autostarten av värmaren.
av volvofantast
stoota skrev:min v70 hade inget tidur till värmaren när jag köpte den, det stod heller ingenting om direktstart i färddatorn.
Men för 3500:- fixade volvo biffen, då tog dom även bort autostarten av värmaren.
Tackar för informationen.
Elpriset

Var uppe på taket igår med min nya 3 m[…]

Köpråd S60

Servar du själv, eller alltid verkstad??? Olj[…]

På min V60 2019 funkade det exemplariskt, me[…]

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&au[…]