Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vill du ha en XC70 tycker jag nog att du ska leta efter en sådan. Du är uppe på ett pris där det inte kommer att vara någon gigantisk skillnad mot en XC70. Lite grann beroende på hur länge du har bilen kommer det troligen att skilja någon hundralapp i månaden. För mig skulle det vara värt den kostnaden om jag ville ha en XC70.

XC70 tar mer bränsle, den är högre och mjukare/gungigare. Men du slipper att det slår i på lite sämre vägar, den är enklare att ta sig i och ur.

Jag valde XC70 för att jag ville ha en. Med den kan jag göra allt jag vill, och höjden plus fyrhjulsdriften underlättar på oplogade vägar och sämre skogsvägar. XC70 är ingen terrängbil, men de centimetar den är högre än en V70 underlättar mer än man tror. Jag hade en V70 tidigare.

Vill du ha en V70 ser det ut som att du hittat en bra exemplar. Det är ganska långt att vänta på V90 om du behöver ny bil nu...
Stort tack för alla kommentarer!
Det har varit en lång vecka med funderingar fram och tillbaka... Efter provkörningar av både XC70 och en likadan v70 AWD samt med lite tjat som resulterade i valfria 17" fälgar, istället för 16" och avtagbar dragkrok istället för fast slog vi till på denna bil. Priset på XC70 med samma spec. och kampanj var lite väl mycket för att kännas motiverat. Det blir mest landsvägskörning och husvagnsdragning till Öland en gång per år.
Nu börjar nästa huvudbry, vad ska man välja för fälg... ??:-/ Som sagt tack för alla kommentarer!
VolvoB20 skrev:Fattar inte varför XC70 skulle vara drömbilen???

Man får bara halva bilen bilen lackerad, resten är bara skrovlig ABS-plast, den är långsammare i acc, lägre toppfart, sämre väghållning och högre förbrukning och mindre körkänsla än V70.

Det är ju allt vad motsatsen till till sportighet är......
Haha, en del som inte känner dig här undrar nog varför du kör XC70 och inte V70...
Jag förstår att man måste spara bränsle men det är jättesynd att skrota 2.4 diesel. Den borde åtminstone bli kvar som värsting med supereffektiv drivlina evt som hybrid för att få ner den teoretiska eu förbrukningen.

När jag ska byta tjänstebil om drygt 3 år blir det en begagnat med den "sista" d5 eller t6.

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]