Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av hamre
Clonetom skrev:
volvoc70cab skrev:Det roliga är att det finns en duktig (Anders.E med flera) som informerar Saab ägare om eventuella lösningar på deras problem med bilarna.Detta finns på Forum teknik. Läs gärna svaren de får. Om detta är roligt eller ej vet jag inte. Men däremot är det ofta svar som är bra samt ofta ingående. Det är inte fråga om amatör svar.
Ok
men när du skrev proffsig sida trodde man ju att det var en länk till en snygg modern proffsigt gjord sida och istället möts man av nåt som ser ut som ett första försök till en forumsidan anno 1999 typ :-)
Svaren eller frågorna läste jag aldrig
Ja med tanke på copyrighten som är från 2000 så är den nog inte uppdaterad sedan dess. Du får fråga webmastern varför. :P
Användarvisningsbild
av Nexus
Ser att de har samma problem som oss folk ställer en fråga utan uppge vad för bil de har.
Sen får folk tips men orkar tydligen inte ens kolla upp de utan måste ha 20 tips innan de ens orkar gå ut skruva lite.
Kolla först de enkla sakerna sen fråga när man kör fast. Kan man inte hissa upp bilen vicka lite på hjulet är det ju meningslöst om drivknuten är slut . Personen i fråga kan ju ändå inte byta den och verkstan vill ju undersöka själva innan de river. Råden här inne är ju tips på vad det kan vara. Ingen garanti på att det är just det felet på bilen....

Finns många grymt duktiga killar på våran sida oxå men de lessnar lite hjälpa när folk ska ha allt serverat........

Kanske vi ska lägga in en undersöknings plikt innan man får ställa en fråga. Vilka punkter du genomsökt på bilen innan du vände dig till forumet. Det skulle kunna utesluta många gissningar på vad just felet på bilen kan tänkas vara.
Uppge bilmodell, årsmodell, mätarställning borde ju vara en självklarhet för alla när man ber om hjälp anser jag.
Byta topplocket, eller hela motorn?

Vad säger ni om detta? Kommer det att fungera[…]

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däc[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]