Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

nu frågar T.S efter premiumdäck, eller iaf av lite bättre kvalite.
Där räknas inte asiatiska däck in.
Jag köper gärna miljömärkta däck utan HA-oljor, något man själv får snoka reda på hos respektive tillverkare.

I dont do business with resellers of asian crap-tires.

Ska jag köpa däck går jag till en seriös ÅF som kan sin sak och som håller etik, moral och säkerhet föra pengar.(inom rimliga gränser)

har man väl haft asiatisk vinterdäck och sen gått över till ordentliga däck så är skillnaden liv och död. Kom aldrig upp för backarna med skitdäcken.
Nexus skrev:ja men nu prata vi ju knappast om vinterdäck heller :roll:
man kan dra paraleller : dåliga vinterdäck - bra sommmardäck?
Tack för alla bidrag. Intressant läsning. Förvånansvärt många som provat och verkar nöjda med det lite billigare alternativen. Jag menar inte alls att ni har fel på något sätt, bara att jag trodde att färre som höll till på såna här sidor skulle testa dessa alternativ. En fördom från min sida alltså. Fast nog hade jag hoppats lite på att det skulle bli lite mer av köp inte Michelin XYZ, men gärna Michelin ÅÄÖ, eller Continental ABC.

Jag kollade in på dackonline och urvalet är enormt och det skiljer mycket i pris, även om man bara håller sig till de kända märkena. Brukar försöka läsa på, men jag har inte sett sommardäckstesterna i tidningarna än och så kan man ju undra hur mycket klokare man blir av att läsa en jämförelse mellan 10 olika däck av en helt annan dimension än den som är aktuell för mig. Nu blev de så att de gamla tofflorna åkte på igen i helgen. Det finns 4 mm kvar trots 8000 mil på mätaren, men 10-år gamla däck känns ändå dags att byta, så det blir nog av lite senare på säsongen.
Återigen tack

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]