Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#846818
Jag är helt med på Lennarts spår. Hög växel och en kompis som trycker på bromsen.
Sedan gäller som alltid bra verktyg - i fallet med remskivan på vevaxeln fungerar hylsa med skaft och en rörstump som förlängare underlättar. På så vis bör man slippa köra på startmotorn. (Bäst är att koppla bort minus på batteriet, så man inte av misstag drar runt motorn när man håller på).
När jag bytte på min gamla 940 tog jag det helt lugnt, ingen stress, inga specialverktyg, inget lyxigt garage. Det gick på ganska precis 2 timmar inklusive varmkörning och lossning/åtdragning av spännaren.
Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]