Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jessixa
Tobzter skrev:Har också en xc90 7sitsig. . 1 barn på 1,5år sedan 1 barn 2,5 år som båda sitter i multitech II stolar i baksätet ha haft dom bredvid varandra och även på varsin sida .sedan sitter en 7 åring och 9 åringen längst bak i "extra sätena" är grymt nöjd med bilen den bästa ja haft. som sagt det är inte den billigaste bilen att driva men inte den dyraste heller ;) man sitter som en kung även fast ja är 196cm lång med en barnstol bakom förarsätet.
Låter ju jättebra! Det är väl den bilstolen som Volvo även säljer som sin egen va? Men har du den bakvänd bakom dig? Vi provade nämligen med en sådan (tror jag att det var - kan ha varit en annan) och då blev det trångt i förarsätet för min man som bara är 178 cm.
Jessixa skrev:
Tobzter skrev:Har också en xc90 7sitsig. . 1 barn på 1,5år sedan 1 barn 2,5 år som båda sitter i multitech II stolar i baksätet ha haft dom bredvid varandra och även på varsin sida .sedan sitter en 7 åring och 9 åringen längst bak i "extra sätena" är grymt nöjd med bilen den bästa ja haft. som sagt det är inte den billigaste bilen att driva men inte den dyraste heller ;) man sitter som en kung även fast ja är 196cm lång med en barnstol bakom förarsätet.
Låter ju jättebra! Det är väl den bilstolen som Volvo även säljer som sin egen va? Men har du den bakvänd bakom dig? Vi provade nämligen med en sådan (tror jag att det var - kan ha varit en annan) och då blev det trångt i förarsätet för min man som bara är 178 cm.
Japps de är samma stol som volvo saluför .trångt tycker ja verkligen inte att de är visst man sitter inte lika bra som utan barnstol bakom. men mer än Oki
Tobzter skrev:
Jessixa skrev:
Japps de är samma stol som volvo saluför .trångt tycker ja verkligen inte att de är visst man sitter inte lika bra som utan barnstol bakom. men mer än Oki
Men är bilbarnstolen bakvänd då?
av Jessixa
Hittade de här måtten förut (minns inte var dock) - undrar om de kan stämma.

Bredd baksäte XC60: 136,7 (benutrymme fram: 104,7 och benutrymme bak: 92,4)
Bredd baksäte XC90: 137,4 (benutrymme fram: 104,1 och benutrymme bak: 87,9)
Bredd baksäte V70: 140,0 (benutrymme fram: 106,4 och benutrymme bak: 88,8)

Vad tror ni?
Användarvisningsbild
av siviak
Försöker väcka den här tråden till liv igen istället för att starta en ny.

Någon som kan verifiera siffrorna i senaste inlägget ang. bredden för baksätet?
Har TS köpt sig en XC90 och hur nöjd är hon med utrymmet?

Sitter i liknande sits, två framåtvända barnstolar och snart ska det in en bakåtvänd också. Skulle gärna vilja ha alla tre i baksätet så kravet är att det måste vara lite bredd mellan bälteshållarna på mittplatsen så en rättvänd stol får plats där.
snö

Vi har samma isande vind här (Halmstad).Just […]

Ja, den Toyotan verkar poppis. Dragvikten gör[…]

Bilen offline

Min blev offline förra veckan. Det enda som f[…]

Hej Jag har en XC70 3,2 2008 där vänster[…]