StefanN skrev:Nej, inte på vanliga privatägda.Om det verkligen behövs tycker man kanske att det borde ingå efter en viss tid, säg 10.000 mil.
Moderator: Moderatorer
StefanN skrev:Nej, inte på vanliga privatägda.Om det verkligen behövs tycker man kanske att det borde ingå efter en viss tid, säg 10.000 mil.
qsecofr skrev:Fick ett pris på 4395kr för oljebyte på en my11, lite väl saftigt tycker jag då jag läst från 3200 - 3700kr här i tråden. Bilia Sisjön var detta.Behöver verkligen oljan bytas i en 11:a?....beror ju i och för sig på hur mycket den gått. Har själv en 11:a som gått 4000, när ska man börja fundera på ett oljebyte i automatlådan?
Kan priset skilja så mycket mellan årsmodeller?
Som tidigare fråga i tråden, vart gjordes bytet för 3200kr?
Tack.
Sceptic skrev:Denna har gått snart 13.000.qsecofr skrev:Fick ett pris på 4395kr för oljebyte på en my11, lite väl saftigt tycker jag då jag läst från 3200 - 3700kr här i tråden. Bilia Sisjön var detta.Behöver verkligen oljan bytas i en 11:a?....beror ju i och för sig på hur mycket den gått. Har själv en 11:a som gått 4000, när ska man börja fundera på ett oljebyte i automatlådan?
Kan priset skilja så mycket mellan årsmodeller?
Som tidigare fråga i tråden, vart gjordes bytet för 3200kr?
Tack.
Sceptic skrev:Jag förstår som sagt inte riktigt varför Volvo inte lagt in oljebyte i automatlådan, precis som byte av motorolja, efter ett visst miltal om det behövs.En anledning kan vara att servicekostnaderna skenar iväg, något som beaktas av både journalister och privata bilägare.
Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]
Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]
Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]