Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av B6304S1
Jag har precis råkat ut för samma problem, hur gick det, fick du tag i några sköldar?
Funderar på om det går att klippa och dona lite med plåtarna från -99 AWD för att få dem att passa, någon med erfarenhet av det?
av Fluxkondensator
Vparts har sköldar på ingång.
Jag prenumererar på deras nyhetsbrev och i senaste mailet som kom för 4 dagar sedan så står det att sköldar bak är "kommande produkt". Det är tydligen stor efterfrågan på sånna så dem valde att ta fram och producera nya eftersom dem inte går att få tag på längre. Håll koll på vparts så lär det dyka upp om inte allt för länge
av Fluxkondensator
Dem ser ut att vara till XC70N, inte V70 XC som den första modellen hette. Vparts har en kanal på Youtube, i senaste Q&A videon som kom för nån vecka sen pratar dem om att sköldarna är på ingång
av UnleashFusion
Fluxkondensator skrev: tis 29 apr 2025, 22:00 Dem ser ut att vara till XC70N, inte V70 XC som den första modellen hette. Vparts har en kanal på Youtube, i senaste Q&A videon som kom för nån vecka sen pratar dem om att sköldarna är på ingång
så denna som är i V70XC sektionen passar ej? https://vparts.se/se/volvo-v70/v70-v70x ... oldar.html
av Fluxkondensator
Dem 2 översta på sidan är till V70XC, fram.
Men dem 2 undre år till 850, S, C och V70, Bak.

Den vparts har nämnt i nyhetsbrev och på youtube är inte uppe på hemsidan ännu, menar då sköld Bak til V70XC.

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]

Tror det är en 10 mm. Jag bara provade med n&[…]

Magnetkoppling AC

Som du skrev. Muttern i mitten sen brukar jag f&ou[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Hej, jag är på jakt efter en först[…]