Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

finns tydligen även 2 olika typer av bränsledrivna värmare, en svensk variant med tidur och en EU-variant som enbart går som stödvärmare under drift. Den med tidur är ovanlig ute i europa.
Den med tidur är inte längre standard i Sverige heller (tyvärr)
Användarvisningsbild
av mobe
milktrucker skrev:finns tydligen även 2 olika typer av bränsledrivna värmare, en svensk variant med tidur och en EU-variant som enbart går som stödvärmare under drift. Den med tidur är ovanlig ute i europa.
Det är likadana värmare oavsett om det är tidur eller ej och det styrs enbart via mjukvaran. Men som jag nämnt tidigare så sitter det ingen värmare i överhuvudtaget i V40 om man inte väljer till det.
Användarvisningsbild
av SvenB
mobe skrev:Men som jag nämnt tidigare så sitter det ingen värmare i överhuvudtaget i V40 om man inte väljer till det.
Vad beror det på? Behöver den ingen "tillskottsvärme", eller får de som äger/brukar en sådan frysa i större utsträckning. :?:
Användarvisningsbild
av mobe
SvenB skrev:
mobe skrev:Men som jag nämnt tidigare så sitter det ingen värmare i överhuvudtaget i V40 om man inte väljer till det.
Vad beror det på? Behöver den ingen "tillskottsvärme", eller får de som äger/brukar en sådan frysa i större utsträckning. :?:
Väljer du inte till bränslevärmaren sitter det ett PTC element som värmer kupéluften. Dock blir det problem med värmen i motorn.
Användarvisningsbild
av SvenB
PTC-element, är det någon batteridriven sak?
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]