Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Jonas_latt skrev:
S80 står inte högt i värde jämfört med tex s60.
Nä, speciellt inte eftersom S60 inte ens fanns 1999 :wink:
av Kill187
Skicket i övrigt är bra,men det blir nog till att sälja istället för att laga den. Hann köpa en ny bil så jag orkar inte lägga mer tid/pengar på den.
men tack för alla kloka råd, kanon för någon som inte har så bra koll ;)
av henka1
Kan du inte lämna bilen till en verkstad som beställer en beg styrbox? Gällande kamremmen så bör du kunna få den bytt för inte alltför stora pengar om du använder en mindre verkstad.

Är det bara jag som tycker att det är väldigt mkt bil för pengarna? Ist för att sälja bilen för 3000 kr så lägg -5-10 000 kr så har du en riktigt bra bil?!
av S80D5-02
henka1 skrev:Kan du inte lämna bilen till en verkstad som beställer en beg styrbox? Gällande kamremmen så bör du kunna få den bytt för inte alltför stora pengar om du använder en mindre verkstad.

Är det bara jag som tycker att det är väldigt mkt bil för pengarna? Ist för att sälja bilen för 3000 kr så lägg -5-10 000 kr så har du en riktigt bra bil?!
Nä, jag håller med. Miltalsmässigt är ju bilen nästan ny, har inte ens hunnit fram till första kamremsbytet, och bekvämare bil än S80 är svårt att hitta. Skulle inte finnas i min värld att sälja för tretusen, om den inte var gravt misskött för övrigt. Att elektronikboxar kan rasa emellanåt och är chockerande dyra att byta, så är det bara. Om du letar runt finns det nog de som kan fixa det billigare än 15 000.

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]

Köpråd S60

Hej, Det börjar bli dags att byta andra bil[…]

Annars finns reservdel att köpa: https://yo[…]

Elpriset

En sol som sken från klarblå himmel! S[…]