Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Landin
Ja den där firman var riktiga lirare, bra på att sälja är dom ju dock... Det måste man ju säga, jag menar, jag gick ju på det...

Den här skinnklädseln var inte smord på LÄNGE, den var inte städad på bra länge, fanns gott om hundhår, fragment av barnleksaker, godispapper, kinderäggsprylar and so on... Jag dammsög till och med handsfacket. Sen blev det en rejäl dammtorkning överallt, dörrsidor, bräda, instegslister, b stolpar, allt i skuffen med mera.
Så nu är det som sagt, doften av skinn man möts av när man öppnar dörren, stolarna knastrar så där härligt när man sätter sig, som dom ska göra.

Ni andra som har bilar med skinn, hur ofta ska man smörja klädseln? Har aldrig haft helskinn förr så jag är helt novis på detta område...

Sen är man ju Volvo-novis, speciellt dom här. Det är ju som sagt en kinetic, men den ser ju ut som en classic med kromhandtag, blanka rails osv, har jag förstått det hela rätt, att det är nån sorts sportpaket som gör att den har dom detaljerna?
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag smörjer skinnet minst 3 ggr och då används bilen bara sommartid. Man aldrig bli för mycket av det goda :roll:
av SEpaket
Landin skrev:Den här firman visste ju inte ens vad för V70 det var, den var utannonserad som en classic, men det är en kinetic... Finns inga backsensorer på den tex, står inte classic någonstans, den har inte blanka listerna runt handtagen på dörrsidorna, mittkonsolen osv som classic ska ha...
En auktoriserad Volvo-handlare borde ju kunna kolla rätt enkelt vad för bil det är tycker man.
Fast Classic hade inte backradar, det var Classic Momentum som hade det.
av Landin
SEpaket skrev:
Landin skrev:Den här firman visste ju inte ens vad för V70 det var, den var utannonserad som en classic, men det är en kinetic... Finns inga backsensorer på den tex, står inte classic någonstans, den har inte blanka listerna runt handtagen på dörrsidorna, mittkonsolen osv som classic ska ha...
En auktoriserad Volvo-handlare borde ju kunna kolla rätt enkelt vad för bil det är tycker man.
Fast Classic hade inte backradar, det var Classic Momentum som hade det.
Aha, då visste jag de också.
Är det någon skillnad i markfrigång mellan en vanlig och V70 AWD? Vet av en D5 AWD och den är mycket högre än vad min är, betydligt mer luft mellan däck och skärmkant än vad jag har.
av Landin
Bild
LED! canbusdioder med 3st smd, blev fin kontrast mot sidomarkeringen

Bild
Snåltarmsxenon på halvljuset, har köpt till helljuset också men jag ska ju ha något att göra imorgon också :P
Blev en bild med lysen av för telefon ville att det skulle se pissgult ut, men är 4700k... Snålar så här tills vidare, men det ska in riktigt xenon på halvljuset senare.

Bild
Satt en uppsättning spruckna och helt värdelösa extraljus på den, hade dessa fyra från Opeln så flyttade över dom.
Har egentligen kört med 55w xenon, men då jag inte hittade något bra ställe att sätta ballasterna på innanför grillen så blev det vanliga 100w.
Men har ju gotto m plats bakom högra lyktan så ska skaffa förlängningskablage och sätta ballasterna där.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Synd att dem har satt fast lyktorna i bilen. Det finns ju stag som man fäster i grillen. Men nu ser du väl bra :D
av Landin
Gotlandsbästa skrev:Synd att dem har satt fast lyktorna i bilen. Det finns ju stag som man fäster i grillen. Men nu ser du väl bra :D
Jo men stötfångarna har blivit omlackade av nåt klantarsle... så dom ska lös framöver och skickas på omlack, då försvinner dom där hålen.
Jo det lyser helt okej, men bättre ska det bli när xenonet sitter där :)
av Landin
Bild
Snåltarmsxenon, 4700k, halvljus

Bild
Helljus, lyser helt okej, men eftersom man är van 4 xenonkonverterade lysen så lyser det ju inte jättebäst :P

Nu är det bara resten kvar, vill ha sommar så man får skruva dit sommarhjulen!
av Landin
Vore väl fanken om inte 400w extraljus bräckte originallyse :P Ska bli kul att se när det är xenon i extraljusen och halvljuset, orkar inte bry mig om att xenonkonvertera original helljus, bara bortkastat iom extraljusen

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]

Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]