Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockeskåning
Lite klockor o tryck slangar mm de e original på alla,så de får ja gilla läget med :wink: med
Tror dock inte de blir den bilen ändå med tanke på hur den ströp o jäklades idag..
Får kolla vidare o se vad ja hittar:-)hittar.
av volvov7024turbo01
köpte min förra veckan lankarmsbussningar och generatorn small igår på e4:an som sagt allt kan hända automaterna är kända för att alltid haverera väntar på att min ska göra det och skrota ner den i delar för automatlåda är inget billigt o sen riva upp skiten
av Andis
volvov7024turbo01 skrev:köpte min förra veckan lankarmsbussningar och generatorn small igår på e4:an som sagt allt kan hända automaterna är kända för att alltid haverera väntar på att min ska göra det och skrota ner den i delar för automatlåda är inget billigt o sen riva upp skiten
Automaten.

Med tanke på att dom flesta går utan olje byte i automaten tycker jag dom håller fantastiskt bra.
Brukar till och med gå att få igång igen om man är lite skicklig mekaniker när dom inte vill fungera på grund av uteblivet oljebyte.

Men byt oljan den så kommer den hålla.
av Andis
jockeskåning skrev:Däremot va ja o provade bilen idag,en fråga som uppstod då var:
Om bromsen v-fram ligger åt rejält (vi snackar glödgad skiva) kan det
på något vis göra att antispinn hoppar in o bryter motorn runt 3-3500 rpm?
Den tappade helt livsglädjen där,o va något tvekande upp där med..
Att bromsen ligger på låter jätte konstigt om det skulle kunna begränsa motorns kraft om inte hjulet låser sig för att den ligger på så hårt.

Hur rulla bilen när du släppte gasen?

I låg fart (1-2vxl) och med automat tycker jag 2,4T brukar trycka på rätt bra. Och lätt varava upp till rött. Gör den inte det är det något galet.

Lycka till med köpandet.
Med vänlig hälsning,
Andis

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]