Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hemglass skrev:
Hypnotz skrev:Okej, har tittat alla säkringar nu känns det som. Ingen är "sönder"... Har provat att ta bort minuspolen, väntat i 10 min. Känns som jag gjort alla combos man kan göra vid batteriet men det jag inte testat är pluspolen som finns under huven. Någon som har någon ide kring det? Eller så är det dags att åka iväg till någon verkstad och fråga dom.
Hur menar du med pluspolen under huven ?
Ja, finns en pluspol under huven vid säkringarna på s60 :) Nej förstod nästan att det inte skulle göra något... Jag får dra till en verkstad i veckan och uppdatera här om vad som var fel så andra också kan lära sig.
Hypnotz skrev:
hemglass skrev:
Hypnotz skrev:Okej, har tittat alla säkringar nu känns det som. Ingen är "sönder"... Har provat att ta bort minuspolen, väntat i 10 min. Känns som jag gjort alla combos man kan göra vid batteriet men det jag inte testat är pluspolen som finns under huven. Någon som har någon ide kring det? Eller så är det dags att åka iväg till någon verkstad och fråga dom.
Hur menar du med pluspolen under huven ?
Ja, finns en pluspol under huven vid säkringarna på s60 :) Nej förstod nästan att det inte skulle göra något... Jag får dra till en verkstad i veckan och uppdatera här om vad som var fel så andra också kan lära sig.
Ja det vet väl alla v70 ägare att det finns men vad vad ville du testa med den var väl undringen ???
Har varit på en verkstad nu och efter besöket så kom dom fram till att jag måste byta hela ac-panelen... Detta kom dom fram till efter att tittat på säkringarna och alla dom var hela. Kan man vara så säker på sin sak efter bara tittat på säkringarna?

En helt ny ac-panel skulle kosta 7200kr och herre jävlar vad mycket det var. Kanske finns någon tysk hemsida som säljer paneler eller ja någon som är billigare än volvo i Sverige?
Har du hört om det finns någon begagnad hos Bildelsbasen?
Låter otroligt du har ju inte mer än lossat + och - polen o satt dit dom efter en stund ska AC panelen paja för det??? Pröva med att lossa polerna på batteriet o låt den stå utan ström över en natt har kunnat släcka larmlampor på det sättet det räcker inte bara 10 min
jeg46 skrev:Låter otroligt du har ju inte mer än lossat + och - polen o satt dit dom efter en stund ska AC panelen paja för det??? Pröva med att lossa polerna på batteriet o låt den stå utan ström över en natt har kunnat släcka larmlampor på det sättet det räcker inte bara 10 min
Enligt nedanstående inlägg så går ju faktiskt bilen sönder om du kopplar bort en batteripol så, det är nog detta som har hänt. Det är dock inte min erfarenhet.
Vojje skrev:ja, varför bry sig om att Volvo starkt rekommenderar att man väntar en stund och kopplar bort minus först.
Gör tvärtom vetja. Så kan du skapa en tråd om din havererade bil :D
av rid54
Otur kan man ju alltid ha, men en bil som går sönder för att matningen bryts kan nog aldrig bli en succé. Har aldrig hört talas om permanent skada pga sådana ingrepp. Viss förvirring i mjukvara och sådant, OK, men trasigt... nänä. I så fall otur.
Visst kan man lossa batteriet hur länge som helst på en Volvo?

Tänkte skicka ECU:n till BSR, och vill då lossa batteripolen under den veckan jag är utan ECU.
Har hört att vissa Audi tappar viss mjukvara om den står utan batteri länge.
Volvo V70 I motorlampa

Hej, Sedan några månader tillbaka lyse[…]

Byta stereo v50

Hej. Jag har en v50 flexifuel från 2006. […]

Tänk på att bilarna kommunicerar ö[…]

Lastat lite ved i den, några dagars för[…]